Senaste nytt

Radisson Blu Bali Uluwatu

pastar

Medlem
Har du lust att dela med dig om dina erfarenheter? Vart är guldkornen? :).

Som sagt smaken är ju väldigt olika, men av de som är mer etablerade så är väl en som är hyffsat lättillgänglig och fortfarande har lite Warungs på stranden är Balangan. Börjar dock bli rätt så populär numera vad jag förstår. Nyang Nyang är väl en annan, men i kategorin som kräver lite mer för ett besök. Det är en tex rätt så ordentlig hike ner och upp ifrån stranden och inte klockrent skyltat.
Som sagt så rekommenderar jag egna upptäcktsfärder per moped av många anledningar. Trafiken ute kring Uluwatu är, enligt mig, mycket mildare också än i centrala delarna av Bali där det krävs ett visst mått av vansinne för att vara framgångsrik.

Rakt nedanför hotellet, man följer en liten stig, så ligger också Impossibles beach (Pantai Pemutih) som har fått sitt namn av en anledning. Vid högvatten finns ingen strand utan vågorna slår rakt upp mot de små hotellen som finns där och avskräcker hugande soldyrkare ifrån att komma tillbaka skulle jag tro, men vid lågvatten borde det dölja sig något intressant där också (jag har bara varit vid fullt högvatten).

+1 på @Hans Christian inlägg om klubbarna också. Några av dessa har privata stränder dessutom.

Sen tycker jag personligen att det kan vara lite kul att i själva "uluwatu", i de delarna som har lite favella vibbar, ta en öl och titta på vågorna, som när det är bra, både bjuder på rejäl storlek och rätt ofta världsklass på de som surfar (En av de bättre vågorna i världen enligt många).

Häftig (om man nu får använda uttrycket i tragiska händelser) drönarvideo på branden! Har inte varit där men är Radisson i närheten av branden?

Det är nog över 1,5 kilometer fågelvägen och säkert 3-4 kilometer "väg vägen" mellan där branden var och där Radisson ligger
 
Toppen