Senaste nytt

Radarfel i stora delar av Sverige?

taxvalp

Medlem
Men är det verkligen relaterat till radarfelet? Tycker mig ha sett att några flyg österut har varit inställda från och till den senaste tiden?

Mycket oklart. Flighten står nu som "On Time" i SAS-appen igen. En del potentiell nattsömn gick i onödan på att kolla på alternativa routings i kväll...
 

Konto93

Medlem
Är i nuläget ombokad på flyg som innebär 12tim försening till slutdestination.
Något som är värt att försöka få kompensation för?
 
Vet inte vad man ska tro om detta men boven till dramat, säger "insider-rykten" (ja, jag vet).

ACR | Aviation Capacity Resources AB

"ACR har som mål att senast 2016 också driva flygtrafiktjänst utanför Sveriges gränser. Med vår platta och flexibla organisation kapar vi kostnader i alla led och är därmed en mycket konkurrenskraftig aktör vid upphandlingar."

Jojo, igår kapades det sannerligen kostnader. Stackars personal som måste stå ut med skrikande passagerare för att inte tala om de hundratals väskor som hamnade fel. Det tar tid att hitta rätt hem till alla väskor.

Bara att hoppas att det var ett vanligt allvarligt tekniskt fel och inte något "stress-test".
 

Moco

Medlem
Vet inte vad man ska tro om detta men boven till dramat, säger "insider-rykten" (ja, jag vet).

ACR | Aviation Capacity Resources AB

"ACR har som mål att senast 2016 också driva flygtrafiktjänst utanför Sveriges gränser. Med vår platta och flexibla organisation kapar vi kostnader i alla led och är därmed en mycket konkurrenskraftig aktör vid upphandlingar."

Jojo, igår kapades det sannerligen kostnader. Stackars personal som måste stå ut med skrikande passagerare för att inte tala om de hundratals väskor som hamnade fel. Det tar tid att hitta rätt hem till alla väskor.

Bara att hoppas att det var ett vanligt allvarligt tekniskt fel och inte något "stress-test".

Fast har de något med den underliggande tekniken att göra i sig? Detta är väl bara ytterligare ett bolag som parasiterar på/och låter staten tillhandahålla all infrastruktur medan de "kapar" sina kostander och blir "konkurrenskraftiga" enbart på att tunna ut eventuell bemanning, administrativa och skattemässiga upplägg, medan staten fortfarande har kvar det kostsamma och egentliga ansvaret?
 

Alf

Medlem
Vet inte vad man ska tro om detta men boven till dramat, säger "insider-rykten" (ja, jag vet).

ACR | Aviation Capacity Resources AB

"ACR har som mål att senast 2016 också driva flygtrafiktjänst utanför Sveriges gränser. Med vår platta och flexibla organisation kapar vi kostnader i alla led och är därmed en mycket konkurrenskraftig aktör vid upphandlingar."

Jojo, igår kapades det sannerligen kostnader. Stackars personal som måste stå ut med skrikande passagerare för att inte tala om de hundratals väskor som hamnade fel. Det tar tid att hitta rätt hem till alla väskor.

Bara att hoppas att det var ett vanligt allvarligt tekniskt fel och inte något "stress-test".

Jag förstår inte riktigt kopplingen till ACR. På de flygplatser som ACR bemannar med sina flygledare använder man ju LFV infrastruktur i när det gäller radarstationer och kommunikation. ACR har inga egna tekniska system.
 

Lineker

Medlem
Mitt plan skulle gått 1500 men det blev inställt. Jag fick aldrig besked om ombokning och kön till kundservice var gigantisk. Jag lämnade flygplatsen och tog in på (dyrt) hotell. Idag ringde jag tidigt på morgonen och lyckades fixa en ombokning så att jag kom hem ungefär ett dygn försenad. Har jag rätt till någon ersättning och i så fall vad?
 

Roarbolt

Medlem
Mitt plan skulle gått 1500 men det blev inställt. Jag fick aldrig besked om ombokning och kön till kundservice var gigantisk. Jag lämnade flygplatsen och tog in på (dyrt) hotell. Idag ringde jag tidigt på morgonen och lyckades fixa en ombokning så att jag kom hem ungefär ett dygn försenad. Har jag rätt till någon ersättning och i så fall vad?
Jag kom till Götet idag med tåg från Stockholm, 18 timmar sen. Var inbokad på SK169 som blev cancelled. Enligt utmärkta appen Airhelp är jag berättigad till €250 i kompensation. Dessa har fixat mina ersättningar ett antal gånger, kan absolut rekommendera.
 
Toppen