Senaste nytt

Rabattkoder för hyrbilar

AABack2ARN

Medlem
Oftast via partnersiter när det gäller bilar (men bokar i stort sett aldrig hotell via tredjepartsidor). Varför? Vet inte, det har bara blivit så...
 

FrontX

Medlem
Hertz och deras rabattkoder är bara en enda stor bluff. Skippa rabattkoderna och boka genom en mäklare så får ni halva priset direkt utan krångel.

Hertz.se
3 dagar i Polen - 1800 SEK
med 25% rabattkod - 2100 SEK
Exakt samma bil genom mäklare (hyrbil.se) - 930 SEK
Hertz och försäkringar | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Håller med. Det är helt obegripligt, dels att det är så och dels att dem själva tillåter att det är så. För kunderna tappar ju förtroendet till slut.
Alltså jag har 25% med min CDP-kod när jag är inloggad, men anger jag en CDP med bara 20% och inte är inloggad så blir den bilen ändå billigare än om jag använder 25%s rabatten. Undrar vad man får till svar om man tar upp det med dem.
 
Jag avbokade precis min Avis 10,000-Eurobonuspoäng Grupp D-bil i Florida och fick ner priset från 1966 SEK till ca 1338 SEK (ekonomibil) hos cars.wizzair.com med 10% rabattkoden wizz10 (minimum spend £120) och dessutom kommer jag att få 10% tillbaka som credits hos WizzAir. Bokningsidan är kraftförsedd av ("powered by") Rentalcars.com och jag har inte hittat en bil på mina datum någon annanstans för under 1450 SEK.
 

Berglund

Medlem
Fast 10 000 eurobonuspoäng för 7-800 kr, det är jag beredd att ta vilken dag som helst. I dagsläget har jag gjort det bytet 38 gånger under det här året. Det är som vanligt helt upp till var och en hur man väljer att värdera sina Eurobonuspoäng, jag värderar dem personligen klart högre än 7-8 öre styck!
 
Fast 10 000 eurobonuspoäng för 7-800 kr, det är jag beredd att ta vilken dag som helst. I dagsläget har jag gjort det bytet 38 gånger under det här året. Det är som vanligt helt upp till var och en hur man väljer att värdera sina Eurobonuspoäng, jag värderar dem personligen klart högre än 7-8 öre styck!
Jag är arg på SAS!
 

NyfikenGrau

Medlem
Ja, för bara 628 kronors prisskillnad hade jag lätt behållit Avis 10k-bokningen.

Annars om man bara ser till pris är min entydiga erfarenhet att (bra) mellanhänder alltid är billigast, slår ofta hyrbilsfirmorna direkt med 1/3 prismässigt, och då med full försäkring inkluderad.
 

Mr Basic

Medlem
Var hittar man AWD-koden nuförtiden? :rolleyes: Har inget SAS Mastercard och inget fysiskt Eurobonus-kort (där koden påstås stå på baksidan). Gick heller inte att se AWD-koden på det digitala kortet i appen. Är EBS.
 
Toppen