Senaste nytt

Rabattkoder för hyrbilar

flybob

Medlem
Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för rabattkoder som man kommer över.

Fick precis en kod som ger 20% rabatt när du hyr en bil i USA av Hertz senast den 31 oktober 2013.
CDP-kod 758670.

Fyll gärna på med med koder för olika ställen.
 
Last edited:

OliT

Medlem
Det tråkiga med Hertz i Europa är att det ofta är just CDP-koder, inte PC-koder. Det är nästan alltid bättre att använda 211762 (Amex Plat) som ger 25% eller 824824 (EBG, 20%, tror jag). I USA finns det massor med PC-koder som ibland går att kombinera med CDP-koder och på så sätt få ner priset mer.
 

OliT

Medlem
Det är upp till var och en att avgöra. Mina egna erfarenheter är att det aldrig kollas (men jag får så klart använda koderna). Liknande erfarenheter finns på Flyertalk.
 

flybob

Medlem
Fick en ny kod av Hertz. Spara $5 per dag, upp till $25.
PC 172196.
Giltigt i USA, Kanada, Puerto Rico samt Mexico t.o.m. 31/12.
 

Gralq

Medlem
Off topic:
Hur funkar egentligen EBG koden?

Jag planerar en envängshyra från stockholm till Umeå, Hertz utan EBG tycker 3300kr för en V60 (de tar tydligen ut maffiga 2300kr i envägsavgift). Med EBG koden inknappad så landade hyran på samma biltyp på 4000!kr.

Känns som ett udda sätt implementera rabatter på?

On topic:Ingen som har en giltig rabattkod till Avis eller Europcar?
 

Johan_G

Medlem
Off topic:
Hur funkar egentligen EBG koden?

Jag planerar en envängshyra från stockholm till Umeå, Hertz utan EBG tycker 3300kr för en V60 (de tar tydligen ut maffiga 2300kr i envägsavgift). Med EBG koden inknappad så landade hyran på samma biltyp på 4000!kr.

Känns som ett udda sätt implementera rabatter på?

On topic:Ingen som har en giltig rabattkod till Avis eller Europcar?

Kolla om dom har lagt på någon mer försäkring när du söker med EBG-numret, en extra försäkring kan lätt kosta bortåt en tusenlapp.
 
Hertz:

Save €5 on your next weekend rental with promotional code (PC) 180213 or €15 on your next weekly
rental with promotional code (PC) 180224.

Offer is available on reservations of an Economy through Full-size car.

The offer is valid for vehicle pickup before December 31st 2013.

Terms and Conditions
Advance reservations required. Subject to availability, this offer is redeemable at participating Hertz locations in the UK, France, Germany, Italy,
Spain, Netherlands, Belgium, Austria, Israel, Switzerland, Denmark, Estonia, Balearic Islands, Finland, Hungary, Croatia, Ireland, Malta, Norway,
Portugal, Sweden, Iceland, Poland, Kuwait and Luxembourg. Reservation must include a Saturday night keep. Reservation must be 3 to 4 days
to qualify for the weekend discount, and a minimum of 5 days (no maximum) to qualify for the weekly discount. Modifying your reservation
may result in a change in your rate and/or invalidate this offer. This offer has no cash value, may not be used with Pre-pay Rates, Tour Rates,
Insurance Replacement Rates or hourly rentals and cannot be combined with any other certificate, voucher, offer or promotion. Discounts
apply to time and mileage charges only. Discounts in local currency on redemption. Offer available on reservations of an Economy
through Full-size car. This voucher can only be used once. The offer is valid for vehicle pickup before December 31st 201
 
Toppen