Senaste nytt

Rabatterade biljetter för SAS aktieägare

ulagun

Medlem
Fru Ulagun har 400 SAS aktier och för första gången har vi tänkt utnyttja ägarrabatten.
Vad jag läst mig till är att endast gäller inom i Europa och bokningsklass W = economy.
Vad jag inte kan finna ut är vad som gäller uppgradering med Plus upgrade nu när OT är borta.
Vore bra att kunna lägga uppgraderingsbud även på dessa biljetter.
Någon som vet/prövat?
 
Fru Ulagun har 400 SAS aktier och för första gången har vi tänkt utnyttja ägarrabatten.
Vad jag läst mig till är att endast gäller inom i Europa och bokningsklass W = economy.
Vad jag inte kan finna ut är vad som gäller uppgradering med Plus upgrade nu när OT är borta.
Vore bra att kunna lägga uppgraderingsbud även på dessa biljetter.
Någon som vet/prövat?
Inte provat, men det ska gå. Enda undantaget är såvitt jag vet att det inte finns möjlighet att uppgradera bonusbiljetter
 

BAS

Medlem
Flyger ARN - Luleå på fredag med aktieägarrabatt, och kan också bekräfta att det går utmärkt att lägga bud på uppgradering.

Minbud 400 ger dock väldigt lite plus för pengarna. OT hade oftast 27 euro, lite mer rimligt.
 

Johan010

Medlem
Hur noga är SAS med aktieägarrabatt? Görs överhuvudtaget någon kontroll?
Tänker på jag hade SAS pref för inte så länge sen. Sålt dock av alla (efter vinst). De vet jag låg i depå hos min bank. Aktierna var förvaltarregistrerade på min banks namn. Så ser det väl ut för alla som har aktiedepå.
 

Mirakaz

Medlem
SAS kollar inte men du kommer inte in på sidan som visar rabatterade biljetter efter att SAS har uppdaterat sin aktiebok.
 
Hur noga är SAS med aktieägarrabatt? Görs överhuvudtaget någon kontroll?
Tänker på jag hade SAS pref för inte så länge sen. Sålt dock av alla (efter vinst). De vet jag låg i depå hos min bank. Aktierna var förvaltarregistrerade på min banks namn. Så ser det väl ut för alla som har aktiedepå.
Det går att få ut även vem som är ägare till förvaltarregistrerade aktier, men den uppgiften rapporteras bara in till Euroclear en gång per månad. Direktägda aktier däremot rapporteras löpande.

Men nej, SAS gör ingen kontroll alls på detta.

Adressen är för övrigt Erbjudande till aktieägare - SAS @Cristoffer Cedergren missade ett a i adressen :)
 
Toppen