Senaste nytt

Rabatterade biljetter för SAS aktieägare

El0

Medlem
Läste igenom reglerna för biljetterna, detta såg lite roligt ut:

Kod:
BASE FARE

  THE FARE COMPONENT MUST NOT BE ON
      ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
        SK FLIGHT 1808.

Endast SK1808 som exkluderas? Wtf?

Vet någon f.ö om man kan uppgradera dessa biljetter med optiontown? :)
 

Nystrom

Medlem
Tja, bokar man biljetter som aktieägare så får du W-klass och biljetterna rabatteras ca 25% i förhållande till ordinarie pris (exklusive skatter, ingår ej i det som rabatteras). Hur som helst så blir biljetten några hundringar billigare än motsvarande DY biljetter och så har man förmånen av gratis kaffe/te och fritt bagage som konkurrenten tar betalt för. LLA-NCE T/R kostar ca 2000 kr vid en snabbkoll på en kortweekend
 

demgard

Medlem
Trist att det inte finns en rabatt när man samtidigt kan välja vilken klass att resa i. Fast det kanske är just så här för att skatteverket ska godkänna det..?
 

Nystrom

Medlem
Trist att det inte finns en rabatt när man samtidigt kan välja vilken klass att resa i. Fast det kanske är just så här för att skatteverket ska godkänna det..?
Jag har tagit den frågan med SAS varför man inte kan välja serviceklass som aktieägare och svaret är att den möjligheten finns inte. Har en förståelse för det eftersom du kan boka "obegränsat" (??) antal biljetter som aktieägare förutsatt att du medföljer resan. Principiellt så skulle man kunna fylla en hel kärra med rabatterade W-resenärer......
 

demgard

Medlem
Jag har tagit den frågan med SAS varför man inte kan välja serviceklass som aktieägare och svaret är att den möjligheten finns inte. Har en förståelse för det eftersom du kan boka "obegränsat" (??) antal biljetter som aktieägare förutsatt att du medföljer resan. Principiellt så skulle man kunna fylla en hel kärra med rabatterade W-resenärer......

Haha - underbart svar! Varför kan man inte välja serviceklass? För att den möjligheten finns inte.. o_O

Jag läste i en gammal artikel någonstans att syftet från SAS är att stärka relationen mellan aktieägare och verksamheten. Personligen tänker jag dock att bland dem som investerar tillräckligt i SAS borde det finnas en överrepresentation av personer som föredrar att flyga Plus eller BC?
 

magost

Medlem
Jag köpte för ca 1,5 år sedan en bunt aktier för att kanske kunna boka någon resa till bra pris, men har pga det begränsade utbudet (ej plus, ej longhaul) inte hittat något värt att boka för mig, så dessa aktier är nu dumpade. Med god vinst dessbättre!

Har svårt att se någon mening med dessa aktieägarpriser med dagens begränsningar.
 
Toppen