Senaste nytt

Rabatt på taxfree

Man får nu 22% rabbat på sitt andra köp på en dag i taxfreebutiken på Arlanda. Jag frågade hur mycket första köpet behövde vara (handlade tyvärr allt jag behövde på en gång). Det finns tydligen ingen gräns. Så om man ska göra ett större köp är det alltså ganska bra att köpa ett paket tuggummi först och sedan använda lappen man får? Någon som testat? Har det varit såhär länge?
 

Berglund

Medlem
Såhär gör de ofta, för att därigenom öka merförsäljningen. Har man tid, ork och har tänkt handla något som är lite dyrare, då bör man absolut göra ett litet köp först för att kolla om man just nu får rabattkupong.
 
Jag köpte vin och hon i kassan sa. Om du behöver köpa mer så får du 22% rabbat på ditt nästa köp, så jag skulle utgå från att det gäller även alkohol...
 

Berglund

Medlem
Det brukar gälla även alkohol.
Undantaget som finns är dock alla redan rabatterade priser eller specialerbjudanden, såsom ta tre, betala för två, eller en liter Bombay Sapphire för €22 istället för €27 (Verkar vara ständigt erbjudade bland annat på LPA).
 

Kricka

Medlem
Något som blir ganska prisvärt med rabatt är 1 L Ron Zacapa 23 Anos då ordinarie TaxFreepris
(till resmål utanför EU) är 599:-. Bordershop Puttgarden tar 559:- men sen tillkommer avgift för
utländskt betalkort om jag kommer ihåg rätt. Pris per liter hos Systembolaget blir 777:- (säljs
endast i 0,7 L flaskor).
 
Toppen