Senaste nytt

Rösta på! Vilka är världens bästa flygplatser?

ALU

Medlem
3p - SIN
2p - SYD
1p - DXB

Tänkte skriva något ironiskt om att det var få 3 poängare för CDG, men sen dök den upp...
 
Last edited:

Ola Z

Medlem
3p - SIN
2p - SYD
1p - DXB

Tänkte skriva något ironiskt om att det var få 3 poängar för CDG, men sen dök den upp...

Haha!

Jo jag vet att det kanske inte är så PK att ge 3p till CDG men det är helt seriöst den flygplats jag trivs bäst på. Kanske kräver den lite tillvänjning?

Det som generellt talar för CDG är att de antagligen ligger i europatopp när det gäller antalet destinationer som nås non-stop. Såg en siffra på det för en tid sedan. Många tycker den är svårnavigerad vid transfer men reser man med AF så har de gjort framsteg och de är bra på att möta upp vid gate vid tighta anslutningar. Bättre än FRA och LH utifrån min erfarenhet.

Annat som talar för CDG:

Spännande arkitektur och då tänker jag i första hand på CDG 2E samt 2F. Betongtårtan CDG1 "Tati-miljö" är en häftig representant för det sena 60-talet och efter ombyggnad tycker jag satelliterna blivit riktigt lyckade. Innan representerade de ett smärre kaos.

Känner man flygplatsen som sin egen handske så finns där även en och annan riktigt bra restaurang även om jag medger att många av serveringarna lämnar en del övrigt att önska.

ADP:s "jingle" slår det mesta med undantag för SNCF:s som blivit en ikon.

Sist men inte minst. Att höra utrop till Detroit, New Orleans, Detroit m fl på franska är musik för öronen :p
 

Pho

Medlem
Kan hålla med om att 2E och 2 F funkar bra och jag tycker också att det har blivit smidigare sista åren. Men så länge 2G finns kvar med världens sämsta Lounge så får den inget bra betyg av mig...
 

NotRyan

Medlem
Hej!

Här kommer min lista...

1 (3 p). SIN
2 (2 p). HKG
3 (1 p). ICN

Det är verkligen små marginaler mellan de där tre, men det får bli så där...

Sedan vill jag vara lite udda och slänga in en fjärde (som bonus, utom tävlan), som jag är helförtjust i. Snabb, smidig och väldigt trevlig...

4 (0 p). LCY

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:
Toppen