Senaste nytt

"Råttor sprang bland mat till Skavsta-flyg"

Homer

Medlem
Efter ett anonymt tips gjorde Nyköpings kommun en inspektion hos företaget som levererat mat till bland annat flygningar från Skavsta, skriver Södermanlands Nyheter.

På platsen där företaget hade sin verksamhet fann livsmedelsinspektörerna smuts, döda råttor och råttbajs på golvet tillsammans med chokladförpackningar som råttor ätit sig igenom.

Amal Shabibi, chef för livsmedelsenheten i Nyköpings kommun, beskriver synen som "jättehemsk".

Företaget i fråga hade levererat mat till Ryanair, Jettime och Novair i tre år utan att anmäla det till kommunen.

Efter besöket förbjöds företaget att fortsätta verksamheten, något som dock hävdes efter löfte om bättring och fler inspektioner. Efter att ha ålagts högsta möjliga sanktionsavgift på 75 000 kronor avregistrerade företaget sin verksamhet i Nyköping.

Råttor bland mat till flyg från Sverige - DN.SE




 
Last edited:

Ystad

Medlem
Inte bara på Skavsta...
När jag för något år sedan var på CDG 2F och tänkte ta en macka på någon av serveringarna på nedre plan så såg jag en mus som sprang omkring bland de färdiga smörgåsarna. Plötsligt kände jag mig inte hungrig längre...
 
Toppen