Qatar Lanserar Student Club

Diskussion i 'Oneworld' startad av Dbodenfo, 18 November 2020.

1. Dbodenfo

Dbodenfo Medlem

Fick mail från Qatar om att de har startat en "Student Club" - ett FF program med rabatt på bokningar, extra baggage, Gratis WiFi, och vid examen en uppgradering till "Privilege Club".

https://www.qatarairways.com/en-se/student-club.html

Finns det några andra flygbolag som har en liknande produkt?

2. raphaelmak

raphaelmak Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar vara en världsförsta, har sett många gånger om studentrabatt men inte om ett FF-program riktad särskilt åt studenter.

Last edited: 19 November 2020
  3. Dbodenfo

Dbodenfo Medlem

precis vad jag tänkte - läst på lite till och >30 år som gäller i Max 7 år - men du får 10% rabatt på din första flight 15% på din andra och 20% på resterande.

Ett ganska schysst sätt att kunna se världen till något rabatterat pris för studenter.

Om de får det att fungera så tror jag att det kan finnas fler aktörer som skulle kunna hoppas på liknande upplägg.

4. Johans00

Johans00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spännande, Qatar har länge haft en studentrabatt som jag aldrig fått att funka. Signade upp mig på det här och fick inte rabatten att funka här heller vid några testbokningar. Kul dock med Wifi, lite extra baggage och en gratis datumändring om jag som saknar status inom OW får för mig att flyga Qatar i framtiden.

Flyer722 och Sir Lemon gillar detta.
  5. Flyer722

Flyer722 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Qatar hade sedan tidigare 10% rabatt och +10kg baggage vid mecenat bokningar. Men detta verkar bättre!

Dbodenfo gillar detta.
  6. Johans00

Johans00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick du Mecenat rabatten att funka? Jag fick alltid upp samma priser som utan koden när jag sökte förut.

7. Flyer722

Flyer722 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer, har för mig att det trasslade på siten brukade ringa till dom istället.

Johans00 gillar detta.
  8. Johans00

Johans00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset, ska testa nästa gång!

Flyer722 gillar detta.
  9. Skogi

Skogi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Äsch, man kanske skulle ta och skriva upp sig på den där extrakursen ändå? ;)
    olet.jpg

10. Jag gillar att Qatar faktiskt visar intiativ på många sätt. Alla flygbolag som säger "fuck it lets do our part" är glädjande. Trötta drakar som pratar om döden och inte framtiden går bort.

Att erbjuda Wi-Fi är ju ett genidrag. Gissar att det är omfattande restriktioner dock. Tror det är ett smart drag.

Dbodenfo och raphaelmak gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!