Qatar Airways sätter in Airbus A350 till Arlanda

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av renrhos, 22 December 2017.

1. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja tycker servicen blir lidande när man åker business. Baren är suverän men tyvärr för A380 är det för många business säten. Däremot First Class grymt bra.

Voyageur gillar detta.
  2. apknug

apknug Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan helt klart vara bra för erbjudanden i Business class då kapaciteten höjs från 22 till 36 platser, marginell ökning i economy med.

De har helt klart lärt folk att de har en bra Business produkt, fullt snudd på jämt där framme.

Gus gillar detta.
  3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fattas bara annat med de priserna.

4. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög samma sträcka som @Ricci förra året. Samma erfarenhet. Kabinen bredare men i princip samma stol, riktiga gardiner på 350 som är bättre än 787ans elektroniska. Båda flygplanen bra, men 380 är min favorit också.

doc, M@GNÜS, Ricci och 1 annan gillar detta.
  5. johansch

johansch Medlem

Ja, och bra för att över huvudtaget kunna boka en biljett ibland. Har märkt att sträckan ARN-DOH ofta är flaskhalsen bokningsmässigt.

Edit: förutom ibland, då:

Qatar-blockaden - praktiska konsekvenser för resande | Sida 9 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

6. Homer

Homer Medlem

och till Oslo
    Doha – Oslo eff 28OCT18A350-900XWB replaces 787-8, 1 daily (Reflected in last week’s schedule update)

7. Holger37

Holger37 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oslo får A350 men Stockholm verkar bli utan i år.

8. Homer

Homer Medlem

Ja det stämmer, det har jag missat

Qatar Airways S18 service changes as of 05MAR18
    Doha – Stockholm eff 01JUN18
    787-8 continues to operate QR167/168, QR169/170, replacing previously planned A350-900XWB (Overall remains 2 daily 787)

9. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då jag inte provat Qatar Airways's 350 än så är jag grymt nöjd med deras Business på 787:an.
    Har ingen bokning (än) i år med Qatar Airways men hoppas på någon bra deal senare. Missade
    tyvärr deras första deal i januari..

10. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter att ha åkt med deras A350 till Singapore igår måste jag säga att det faktiskt är snäppet bättre än 787:an. Stolen är i princip densamma, men med något större utrymme för fötterna och jag upplevde planet som något tystare. Ska försöka göra en ny jämförelse igen på hemvägen på tisdag. Det är ju smidigt bör man flyger båda planen i följd.

Remington Steele, Kricka och 011430121 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!