Qatar Airways sätter in Airbus A350 till Arlanda

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av renrhos, 22 December 2017.

  1. renrhos

    renrhos Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Såg i en tråd på Flygtorget att Qatar sätter in en A350 på Arlanda fån den 1 juni. Kollade sedan in QRs hemsida och detta stämmer då A350 ligger inne i bokningssystemet. Det är morgon/eftermiddagsavgången som trafikeras av A350, medans kvällsavgången körs med 787an.
     

    Bifogade filer:

    • QR.png
      QR.png
      Filstorlek:
      178,1 KB
      Visningar:
      521
    Jonas Larsson, Gus, Direktorn och 1 annan gillar detta.
  2. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Lidingö
    Land:
    Sverige Sverige
    Kanske trevlig nyhet för de som åker ekonomi? I Affärsklass så tycker jag inte är någon noterbar skillnad.
     
  3. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bara åkt dras 350 och den var grymt bra. Är det samma på 787 med den öppna kabinen direkt när man boardar och bänkytorna i mitten?
     
  4. Kabinen ar markbart bredare i A350 jamfort med 787. Samma saten i J men mer plats overlag.
     
  5. renrhos

    renrhos Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, mer eller mindre.
     
  6. renrhos

    renrhos Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
  7. Business class stol på Qatar Airways Airbus A350:

    Qatar Airways Business class A350 BRU-DOH, 05.JPG
    Qatar Airways Business class A350 BRU-DOH, 03.JPG
     
    Rasmuss gillar detta.
  8. Remington Steele

    Remington Steele Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte åkt med A350, men med 787. Föredrar A350 (på pappret iaf) då den har riktiga fönsteröverdrag så det blir helt mörkt, är bredare, högre i tak samt något tystare, vad jag läst.
     
  9. squeezen

    squeezen Medlem

    Ort:
    Södra Sverige
    Land:
    Sverige Sverige
    ser identiskt ut med stol, IFE, avställningsytor, den lilla "lådan" jämte fötterna till vänster på den första bilden och till höger på bilden med gångplats. likadana också med att i ena armstödet fäller man upp lock under vilket det ligger vatten och hörlurar.
    I undre delen av sätet framför (syns bäst på doktorns andra bild, längst ner till vänster på ryggen på sätet framför) finns låda att dra ut där plats finns för skor.

    Så jag skulle säga att 787 och 350 iaf i Business är identiska.
    Jag utgår från CPH oftast och där är det 787 som gäller, inte åkt deras A350 ännu, någon som kan förklara hur det skiljer/inte skiljer sig i eko?

    edit: såg Remingtons inlägg precis efter jag postat. förklara viss del
     
  10. JGG

    JGG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker att 787:an är bättre då det är färre stolar och därmed mer intim. Plus färre business säten brukar ge bättre service.
    Det är ju det som jag gillat med dem. Vet inte om jag skulle gilla deras A380 om jag inte flög First förstås.
     
    John Mack och Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×