Senaste nytt

Qatar Airways - Jag vill uppgradera min biljett och resa skönare

Hejsan alla res-och världsvana!
Jag kommer att flyga med Qatar till Doha och har en bokning i ekonomiklass. Jag är medlem i Qatar Privilege Club. Nu undrar jag om ni har några tips på hur jag, vid incheckningen gör, för att ha möjlighet att uppgradera till en högre klass och därmed få en bekvämare flygresa ner. (Om det inte är fullbokat där vill säga). Det är ju trots allt några timmar som ska tillbringas i luften. Dessutom så är min man ganska så långbent och det vore helt enkelt ett skönare sätt att resa på!

Så- vad är det som bör göras/sägas för att utöka vår möjlighet? Eller är det helt enkelt flygpersonalen som man ska ställa denna fråga till? Förslag emottages tacksamt!
 

Jacob

Medlem
Du kommer inte bli gratis uppgraderad om inte flyget är fullbokat/överbokat.

Jag är inte bekant med Qatar Airways men vet någon om det går att uppgradera med poäng?
 

Alf

Medlem
Skulle också vara intressant att få veta om det går att uppgradera för pengar enligt vad som var möjligt på Malaysia Airlines när dessa flög på ARN. Då kunds man till NYC uppgradera från den billigaste ekonomibiljetten till business för 3000kr och det var värt varenda krona.
 

Caspian

Medlem
En uppgradering kostar 60 000 Q-miles och en business bonusbiljett 75.000 Q-miles, d.v.s. en riktigt dålig affär. Jag har varit medlem i Privilege Club på guld nivå i ett antal år, men aldrig någon uppgradering från business till förstaklass (har prövat ekonomiklass endast en gång mellan London och Doha).

Qatara Airways är fantastisk när allting fungerar, men numera händer det endast med jämna mellanrum. Premium terminalen i Doha hade inga lediga bord i onsdags förra veckan, att duscha var bara att glömma och att komma fram till toaletten tog upp till fem minuter.
 
Toppen