Senaste nytt

Qatar Airways - Det gjorde Ni bra!

Turnpike

Medlem
Hej! Jag tvingades ställa in min resa och fick precis en voucher från Qatar Airways. Jag har två frågetecken som jag gärna skulle få uträtade av er erfarna flygresenärer:
1. "Transportation Credit Voucher in which case it is valid for a period of two years from the date of original voucher issuance".
Innebär detta att det räcker med att använda vouchern inom två år att betala med, eller ska resa vara avslutad inom två år?

2. Uppspaltningen för det ekonomiska ser märklig ut med en bokstav i slutet. Jag undrar lite försynt om det bara är ett skrivfel? Jag borde ha drygt 15.000 att resa för? "Fare: SEK 17802 Form of payment: NONREF Tax and Other charges: Total Amount: SEK 1526A".
Jag är hörselskadad så att ringa till Qatar Airways är inte så enkelt för mig, varför jag hoppas att någon här kan förklara?

Tack på förhand.
 

mischadee

Medlem
Hej! Jag tvingades ställa in min resa och fick precis en voucher från Qatar Airways. Jag har två frågetecken som jag gärna skulle få uträtade av er erfarna flygresenärer:
1. "Transportation Credit Voucher in which case it is valid for a period of two years from the date of original voucher issuance".
Innebär detta att det räcker med att använda vouchern inom två år att betala med, eller ska resa vara avslutad inom två år?

2. Uppspaltningen för det ekonomiska ser märklig ut med en bokstav i slutet. Jag undrar lite försynt om det bara är ett skrivfel? Jag borde ha drygt 15.000 att resa för? "Fare: SEK 17802 Form of payment: NONREF Tax and Other charges: Total Amount: SEK 1526A".
Jag är hörselskadad så att ringa till Qatar Airways är inte så enkelt för mig, varför jag hoppas att någon här kan förklara?

Tack på förhand.

Kan svara på fråga 1. Voucherns giltighetsperiod innebär att du kan boka resan inom den perioden men du kan resa efter att vouchern har gått ut.

Jag vill bara varna att voucherns värde följer den Qatariska valutan vilket innebär att den kan sjunka rejält i takt med att svenska kronan stärks. Det hände mig.
 

Turnpike

Medlem
Messade QA och fick följande svar på min fråga 2 ovan:
Hi, the 1526A is the additional 10%. so the value will be SEK 17802 + SEK 1526A
 
  • Gilla
Reactions: pep

pep

Medlem
1. Fik netop alle mine gamle, udløbne Q-miles genindsat og valideret indtil Mar 2025. De burde være udløbne i 2020, men pga. at mine 3 award billetter (bestilt 2019) ikke kunne gennemføres (aflyste ruter til Danang), trak det i langdrag og tovtrækkeri. Jeg anså biletterne for tabt siden 2021, men efter dialog er 335,000 miles genindsat og pludseligt revaliderede gratis frem til år 2025. Skatterne er også tlbagebetalt (minus booking fees 200 USD) på trods af udløbne kreditkort.
2. Har nu haft ændret en simpel O-klasse economy revenue billet 4 gange uden ekstra betaling (CPH-POM-CPH meget kompleks routing via DOH og SIN med PX airlines indblandet).

Well done, pals!



.
 

pep

Medlem
I disse dage med halvtomme fly er det en lise at rejse i Economy Class med QR: jeg fik fornyligt hele 3 saeder med seatblock paa alle 3 ud af 4 ben (det sidste ben var i business). Deres nye IFE ombord er topnotch og deres screens er meget store. Jeg tager altid rigtige vin- og champagneglas med, saa deres cava og vin glider stiligt ned mens jeg roligt bevarer illusionen om, at jeg rejser "business"....
 

pep

Medlem
Modtog igaar besked fra QRPC at mit guldkort nu for fjerde gang gratis status-forlaenges; denne gang fra 1/1-1/4 2023. To honour your loyalty, we will extend the validity of your Gold tier until 31 March 2023. En kaerkommen jule-gave, da jeg ikke har rejst nok til at beholde status. Ydermere samler jeg nu mine OW points/status hos BA
 

intuition

Medlem
Modtog igaar besked fra QRPC at mit guldkort nu for fjerde gang gratis status-forlaenges; denne gang fra 1/1-1/4 2023. To honour your loyalty, we will extend the validity of your Gold tier until 31 March 2023. En kaerkommen jule-gave, da jeg ikke har rejst nok til at beholde status. Ydermere samler jeg nu mine OW points/status hos BA
Hade du några Qatar Airways flyg under året?
Jag har själv bara använt poäng under året och ser ut att förlora min platinum status nu.
 

pep

Medlem
Hade du några Qatar Airways flyg under året?
Jag har själv bara använt poäng under året och ser ut att förlora min platinum status nu.
Ja jeg havde 2 intercontinentals t/r (revenue, economy) men registrerede til BAEC (paa naer 1 ben som var til QRPC). BA har ofte en elendig indtjening for rejser med QR. QRPC giver af og til 4 gange flere miles paa visse economy booking classes. Og avios er jo lige meget vaerd efter deres merger, saa det er med at tage pointene ind der, hvor de giver flest...
 
Last edited:

LarsCph

Medlem
Modtog igaar besked fra QRPC at mit guldkort nu for fjerde gang gratis status-forlaenges; denne gang fra 1/1-1/4 2023. To honour your loyalty, we will extend the validity of your Gold tier until 31 March 2023. En kaerkommen jule-gave, da jeg ikke har rejst nok til at beholde status. Ydermere samler jeg nu mine OW points/status hos BA

Ja jeg har underligt nok fået samme mail på trods af at jeg har 386 QPoints i 2022 inkl 4 flygningar på Qatar Airways så mit guldkort burde jo blive fornyet for hele 2023 :)
 

LarsCph

Medlem
Ja jeg havde 2 intercontinentals t/r (revenue, economy) men registrerede til BAEC (paa naer 1 ben som var til QRPC). BA har ofte en elendig indtjening for rejser med QR.

Det er det samme med Qatar Airways, jeg var i Portland i Juni hvor jeg fløj Finnair retur på deres billigste business class pris (ikke kampagne) der får man lige præcist nul indtjening hos Qatar Airways! Hvordan er BAEC? Jeg læste en anden tråd om at de havde devalueret værdien af Avios ganske meget hvis man bor uden for UK? Jeg kommer ikke til at rejse lige så meget til Filippinerne som tidligere, men mere til USA hvor BAEC kunne være mere relevant udover SAS Eurobonus eftersom de har direkte fly til Washington og Boston hvor jeg kommer til at rejse til.
 
Toppen