Senaste nytt

Qatar Airways - Det gjorde Ni bra!

JensE

Medlem
Tak @JensE ..du rejste på business class formoder jeg? QR kan virkeligt levere, men en sjælden gang går det galt. Da fixer de det normalt smooth, men i ca 20% (meget subjektivt anslået) af tilfældene går det yderligere galt eller bliver meget dyrt Jeg antager du har elite status? Jeg kæmper for at opnå Platinum status inden April 2017. QR har givet mig mange glæder og "gratis" goder, og kun meget sjældne gange har de skuffet mig. Og da gør det særligt ondt, da man efterhånden har opbygget fuld tillid...
Ja, jag reste i Business och har Oneworld Emerald (BA).
 

LarsCph

Medlem
Ift status har måske betydning hvis noget går galt. Men ellers ikke rigtig syntes jeg udover de "hårde" fordele som findes i kortet. Jeg rejse turen København-Doha-Manila på business class og med Qatar Airways Platinum i lommen og i bookingen. Turen var skam fin og som forventet. Men jeg oplevede ingen speciel "stamgæst" treatment. Derimod halvsur check-in personale i København som skulle veje håndbaggage og skulle lige venligst skrive en lap med navn og telefonnummer til kufferterne også. På flyet intet specielt, men en sød stewardesse som tilbød at fortælle mig hvordan sædet fungerede og hvor toilettet var. Så er det anderledes med genkendelse herude på mit stamhotel hvor selv personalet i morgenmadsrestauranten genkender mig og ønsker velkommen tlibage.
 

pep

Medlem
Genkendelsen med elite-kort er jo desværre kun formel, da staff skifter ustandseligt. På et hotel bliver det let mere personligt og dybfølt.
 

LarsCph

Medlem
Du har ret - selvfølgelig. Men staff har vel en liste over hvem der flyver og deres status.
 
Last edited:

pep

Medlem
Jeg har haft 4 issues med QR på det seneste. 1. klage over manglende mulighed for through check-in baggage med OW carriers 2. Loungen Aspire's substandard quality 3.mangel på pre-departure champagne i CPH 4. Tiggeri over IFE systemet om at donere penge til charity

Fik flg. svar:

Dear Pep,
Thank you bringing your concerns to our attention.


This is in reference to your feedback which was related to your experience particulary about the through check in of baggage.
Please allow us to share about the general rules that through check-in of passengers and baggage are performed only if the routing is on a single ticket. In case of two separate tickets, through check in is only allowed on Qatar Airways and One World carriers flights provided the required minimum connecting time is observed.

We have also noted your feedback about the lounge facilities that we are currently using at Copenhagen Airport.


On behalf of Qatar Airways, we would like to take this opportunity to sincerely apologize if we are unable to offer you the excellent service we wished we could have offered you during such occasion.Please be assured that your feedback was duly shared to our Airport Manager in Copenhagen for his immediate attention and any necessary action maybe required.



You have also expressed your disappointment about the unavailability of welcome drink prior to departure at Copenhagen Airport which was due to customs restrictions wherein bars cannot be opened for service of alcohol while on ground. Thank you for your kind understanding.

With regards to the Educate A Child donation, Qatar Airways is a supporter of the programme with the aim of helping the organization to achieve its goal of providing quality primary education. All the funds donated on board are matched by Qatar Airways. Nevertheless, please be assured that we appreciate your comments and the same has been highlighted to the relevant departure for their attention and any action required.


Qatar Airways values the experience of every passenger and we take comments such as yours seriously as these are taken into account in our continuous desire to provide the best possible service and continuous improvement. Although we fully understand your concerns, we regret to advise that we will be unable to consider your request favourably as mentioned on your email.

Once again, thank you for sharing and we continue to look forward to your support and loyalty.



It is always a privilege to welcome you on board.

Respectfully Yours,

Nelly Paunil Officer Customer Care
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pep

Medlem
Är det bara jag som undrar varför det här ligger i gjorde ni bra tråden? Så mycket auto-klippa-klistra-smör-svar har jag nog inte läst...
Du har ret, den burde ligge i den "modsatte" tråd (..det gjorde Ni inte så bra). Det gode her er, at de svarer (indenfor 2 dage). Det dårlige er at de reelt ikke gør noget eller tager fuldt ansvar. Jeg har nu svaret tilbage og på grundlag af ovenstående svar kræver jeg nu kompensation for at de nægtede at checke min baggage videre (den endte med QR i BKK og skulle videre med MH til PNH via KUL. Jeg måtte ud af immigration fiske baggage ud og checke ind igen internationalt. Kostede mig 2 timer)
 

nissefalk

Medlem
Har vid tidigare flygningar med Qatar alltid krediterat miles till mitt British Airways konto men på min resa till Auckland nu i Maj så hade man vid boknings tillfället ett erbjudande om 4 x miles och det är ju långt till Auckland så provade att kreditera till mitt Qatar Airways Privilege Club istället.

Riktigt effektivt med kredit till deras frequent flier program, hade poängen på kontot när jag landade i Auckland och samma på vägen hem, poäng och uppgraderad till silver direkt när jag slog på telefonen på Arlanda, imponerande snabb hantering av Qatars egna flygning till sitt eget program.

Tack var 4x miles kampanjen fick jag nu ihop lite drygt 120,000 miles som räcker till 2 Ekonomi biljetter till Goa ett värde på ca 10,000kr, inte illa.

Ett tillägg som de också gjorde bra, min fru var med på utresan och hon skulle till Goa, vi lyckades tagga bagaget redan i Göteborg med SAS hela vägen till Goa på separat biljett (trots guld supportens svar att det inte skulle gå), dock hade inchecknings damen i Göteborg taggat bagaget till just GOA vilket nu blev Genoa....Goa flygplats kod är ju GOI.
Qatar upptäckte detta och gav frugan nya bagage taggar vid gaten i Stockholm så hennes bagage kom rätt till slut.
 
Last edited:

pep

Medlem
Har vid tidigare flygningar med Qatar alltid krediterat miles till mitt British Airways konto men på min resa till Auckland nu i Maj så hade man vid boknings tillfället ett erbjudande om 4 x miles .....
De giver masser af miles og jeg har tjent mere end 200,000 det sidste år på promotions. Men: samtidig underminerer de brugen af miles: det bliver / er langt dyrere i miles at rejse nu end for et år siden. Ofte skal man bruge 2 x miles for at få plads. Dertil kommer at billige økonomibilletter ikke længere kan opgraderes. Først var alle klasser on paid tickets upgradable. Så røg klasse O og andre ud. Og de skærer og skærer. Nu er de 6 billigste bookingsklasser ikke opgradable med miles eller Q-credits. Det ligner en fælde som den M&M lavede med Lufthansa hvor jeg stræbte i mange år men kunne ikke bruge points da fuel surcharges var dyrere end en almindelig, promotional billet.
 
Toppen