Senaste nytt

Qatar Airways Boeing 787 business class seat

LarsCph

Medlem
Jeg fløj med Qatar 3 maj til Manila - til dato det bedste jeg har prøvet hvad business class fly angår. Det er bare det hele - det var spot on godt - og detaljen med at man spiser når man vil er altså bare god. Retur til København igen den 27. maj - og tænker at de holder niveauet.

Til gode er sommerferien til Indonesien (Bali) i Juli med fruen og min datter på 3,5 - også med Qatar :)

Jeg tror godt man kunne vænne sig til at flyve med dem også selv om det er en lille omvej via Doha.
 

johansch

Medlem
Det är samma säte i QRs A380s övervåning, men det känns lite mer luftigt i B787.

En annan stor skillnad är mängden besättning; av någon anledning verkar det vara fler antal crew/passagerare på B787 än på A380. A380-businesskabinen är riktigt gigantisk.

I den ganska lilla 787-kabinen kan det vara värt att placera sig så långt mot nosen som möjligt - när jag gjort motsatsen har det flera gånger resulterat i att önskad huvudrätt tagit slut innan de kommit för att ta min beställning.
 

Gus

Medlem
@Tommy Har du någon bild på maten? Det låter otroligt gott! :) Sill är min favoritmaträtt, hoppas de serverar sill när jag ska flyga med dem i augusti. Var kladdkakan god? Himla kul att de har en svensk touch på maten!

Man får inte bara välja vad man vill äta fritt från menyn, utan också när man vill äta det. Vissa rätter tar dock 20 minuter att förbereda.

Det låter väldigt lyxigt! Gäller samma koncept på A380? Jobbigt för personalen om alla 50 passagerarna vill äta vid olika tider. :rolleyes:

Det är samma säte i QRs A380s övervåning, men det känns lite mer luftigt i B787.

En annan stor skillnad är mängden besättning; av någon anledning verkar det vara fler antal crew/passagerare på B787 än på A380. A380-businesskabinen är riktigt gigantisk.

I den ganska lilla 787-kabinen kan det vara värt att placera sig så långt mot nosen som möjligt - när jag gjort motsatsen har det flera gånger resulterat i att önskad huvudrätt tagit slut innan de kommit för att ta min beställning.
Och hur tycker du man ska placera sig i A380-kabinen?
 

nilsson

Medlem
Det låter väldigt lyxigt! Gäller samma koncept på A380? Jobbigt för personalen om alla 50 passagerarna vill äta vid olika tider.

I praktiken så äter de flesta samtidigt, då de tar upp matbeställning innan takeoff, och bara de som är vana på sträckan och har speciella önskemål väljer att frångå mallen.
 

nilsson

Medlem
Med tanke på att maten läggs upp och bärs ut individuellt så är det inte ens säkert att det är lättare med gemensam mat.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

KNA

Medlem
I den ganska lilla 787-kabinen kan det vara värt att placera sig så långt mot nosen som möjligt - när jag gjort motsatsen har det flera gånger resulterat i att önskad huvudrätt tagit slut innan de kommit för att ta min beställning.

På senaste flygningarna med Qatars B787 tog de upp beställningarna efter status på kortet , så spelar ingen roll var man sitter
 

LarsCph

Medlem
Her er lidt billeder af maden fra min tur

Inden afgang fra København - intet med alkohold serveres. Men sparkling water - og man kan vælge mellem en kold og varm towel, det er altså meget velkomment med de kolde! Business kabinen i 787-8 er super imponerende syntes jeg!

IMG_2896.jpg


IMG_2898.jpg

Straks efter takeoff - super flot udsigt mod Malmö og Øresundsbron!
IMG_2900.jpg

Meget fint med et skandinavisk touch - marineret sild
IMG_2902.jpg

Og der blev åbnet for baren
IMG_2903.jpg
Forret
IMG_2904.jpg

Og små brød og så rosé champagnen :)
IMG_2905.jpg
Dette er udsigten på 787 hvis man har et vinduessæde - super lækkert!
IMG_2907.jpg
Og kylling - den var bestemt også udmærket.
IMG_2908.jpg
Og meget fin is dessert - og så en kop kaffe.
IMG_2909.jpg IMG_2910.jpg
Nærmer sig Doha - efter en meget fin tur og nogen timers arbejde. In-flight wifi fungerer rigtig fint - dog ikke specielt billigt.
IMG_2911.jpg
En kop kaffe og en lille kiks inden landing
IMG_2912.jpg
Business lounge i lufthavnen mens jeg venter på at komme videre til Manila. Den er stor, men der var faktisk forbløffende meget fred og ro. Og kold øl...
IMG_2917.jpg

Jeg blev småsulten og fik lidt suppe fra buffet'en og et glas hvidvin. Der er faktisk også á la carte menu med steak og andet "rigtig" mad.
IMG_2918.jpg

IMG_2919.jpg

Afrejse fra Doha - denne gang en lille reje-dims i sprød wrapper til appetizer. Den var også rigtig god!
IMG_2921.jpg

Jeg skulle egentlig sove - så fik bare en lille snack. Og så godt nat. Pyjamas inklusive, dog kun i str L og XL, så stor til mig, men det gik endda.
IMG_2922.jpg

Næste morgen - lidt mere fisk
IMG_2923.jpg

Og en bøfsandwich.. Den var til gengæld ikke specielt spændende. Fik også igen rigtig fint brød, smør og tilbudt forskellig marmelade til.
IMG_2925.jpg
 
Last edited:

segra

Medlem
När slutade man med champagne före takeoff i CPH? Har fått det samtliga ggr
jag åkt. Sist var iofs oktober 2014 så det kan ju såklart ha ändrats.
 

Kricka

Medlem
Jag hann somna innan matserveringen hem från Doha senast men då kunde jag
få lite Mezze till frukost istället. Fin service ombord !
 
Toppen