Senaste nytt

Qatar Airways Al Mourjan Lounge i Doha revisited....

AABack2ARN

Medlem
First class DOH-DXB i A320 är som first class i amerikanskt inrikesflyg. First class loungen i DOH lär inte bli färdig i år.... QR verkar inte vara så motiverade. F class är en liten nisch för dem, och de skulle bara fylla loungen med alla One World emerald kort-innehavare.

Om man skall tro FlyerTalk så skall förstaklassloungen vara klar "innan Ramadan" (som startar runt svensk midsommar). Men med tanke på hur mycket denna skjutits på framtiden lär detta kunna ändras igen...
 

Magnus_K

Medlem
Om man skall tro FlyerTalk så skall förstaklassloungen vara klar "innan Ramadan" (som startar runt svensk midsommar). Men med tanke på hur mycket denna skjutits på framtiden lär detta kunna ändras igen...
Jag kan kolla på ons.
Tror inte den är öppen då men kan se om jag kan få mer info.
 

seppma

Medlem
Vi hadde en transver på 8 timer på DOH , Al Mourjan loungen förra helgen, prövade få noen sömn i deras stilla område, stolarna här vad veldigt obehagliga och sova i , lyd nivåen var också ganska hög pga alle som kom i med sine rullande väskor. Det var veldigt kallt hela natten då ventilasjon blåste inn kalt luft och det var lite folk.
 

AntonJ

Medlem
Jag besökte loungen igår och är faktiskt positivt överraskad. Måhända att jag hade tur med få besökare, men allt fungerade smärtfritt. Jag spenderade hela 9 timmar i loungen så jag har utforskat nästan varje vrå.. Riktigt goda drinkar samt bra mat på övervåningen, superbra mackor på entreplan. Eftersom jag hade lång tid till min flygning och inte orkade åka in till Doha för hotell frågade jag efter ett vilorum. Fick ett helt OK "quiet room" reserverat för mig, kanske inte det mest optimala för sömn men nåväl. Kvinnan som satt i entren till området kämpade för att hålla alla ljud nere likt en bibliotekarie

Det jag blev mest imponerad över var servicen, varenda medarbetare jag mötte log och visade att de fanns tillgängliga, allt serverades till bordet och i de fall jag stod och funderade på vart jag skulle gå gick det inte många sekunder innan jag fick ett vänligt "Can I do anything for you, Sir?". Supernöjd med besöket!
 

WTP

Medlem
Var där i onsdags kväll och måste säga att jag var nöjd med min vistelse. Har käkat i lugn och ro på övervåningen och tagit en skön dusch. Kan bero på att det var inte så mkt folk. Ska dit igen imorgon kväll, hoppas på minst lika bra upplevelse.
 

Magnus_K

Medlem
Var där i onsdags kväll och måste säga att jag var nöjd med min vistelse. Har käkat i lugn och ro på övervåningen och tagit en skön dusch. Kan bero på att det var inte så mkt folk. Ska dit igen imorgon kväll, hoppas på minst lika bra upplevelse.
Jag var där för ca 2v sedan på min hitfärd och inte mycket folk alls, tvärtom satt och tog ett glas Amarone och njöt av lugnet vid baren.
 

Andrew

Medlem
Jag antar trycket minskat avsevärt nu när de nya loungerna är öppnade.
Definitivt. Vad jag förstått är det numera så att endast Business/First passagerare från OneWorld har tillgång till loungen medan alla andra (inklusive OWS/OWE) slussas iväg till Business/First Class Loungerna.
 
Toppen