Senaste nytt

Qatar Airways Al Mourjan Business Class Lounge, Doha

johhenrik

Medlem
Det visade sig senare att de var resebyrå anställda på mutbiljett så och skulle vidare i Y så jag gästade in den snygga av dem i just Al Mourjan.
Det var ett tag sen va, för numera får man väl inte ta in gäster i Al Mourjan? Sen iofs kom jag in där när jag flög vidare med Cathay Pacific förra veckan, vilket jag inte trodde gick heller, så vem vet vilka regler de har samt följer...
 

JohnnyWilde

Medlem
Det var ett tag sen va, för numera får man väl inte ta in gäster i Al Mourjan? Sen iofs kom jag in där när jag flög vidare med Cathay Pacific förra veckan, vilket jag inte trodde gick heller, så vem vet vilka regler de har samt följer...
Det var september och jag hade anslutningen även i C så det var inga som helst problem.
 

Homer

Medlem
Det var ett tag sen va, för numera får man väl inte ta in gäster i Al Mourjan? Sen iofs kom jag in där när jag flög vidare med Cathay Pacific förra veckan, vilket jag inte trodde gick heller, så vem vet vilka regler de har samt följer...

Med QR flightnummer?
Det har jag också.


Om gäster står det såhär
Guests are not permitted at Qatar Airways Al Safwa and Al Mourjan lounges at Hamad International Airport in Doha or Qatar Airways Premium Lounge at London Heathrow Terminal 4.
Frequent Flyer Benefits
 
Last edited:

LarsCph

Medlem
Man får jo "lounge pass" ind imellem hvis man er FF medlem - så går det vel? Jeg har aldrig prøvet dem, men er det ikke præcist dét de er tænkt til?

Skærmbillede 2016-01-24 kl. 09.07.33.png
 

Ciely

Medlem
Flög CPH-BKK retur för ett par veckor sedan och jag måste säga att Al Mourjan Lounge är väldigt bra, och jag upplever att den blir bättre ju mer man upplever den. Hade bett om att bli uppgraderad från business till first på DOHA-BKK sträckan med Q-Points och blev till min förvåning uppgraderad `gratis` pga hög beläggning. Tycker detta var väldigt schyst. Hemresan var inga problem att uppgradera på flygplatsen i BKK och vid ankomst blev jag således mött air bridge och eskorterad till Al-Safwa Lounge vilket jag blev lite förvånad över då min nästkommande sträcka var i Business till CPH. Hur som helst var Al-Safwa något i hästväg vad gäller design, service etc.
IMG_0008.JPG
 

matado

Medlem
Vill man bli uppgraderad bör man tydligen klä sig rätt. Detta är från ett Qatar email:
"Vi tillämpar en ”DressCode” i Business Class när vi gör uppgraderingar så jag rekommenderar dig att inte resa i jeans och gymnastikskor. Du kommer att få ditt Business Boardingkort vid gaten på Arlanda och även i Doha."
 

Ciely

Medlem
Alltså för mig är det lite konstigt att kunna boka business biljetter till BKK tillexempel för mellan 9-15` SEK, betala med AMEX platinum för att sedan konvertera awards till Privilege Club, Alltså i mitt fall reser jag alltid CPH-BKK i bokad business till kampanj pris och begär uppgradering på Doha-BKK sträckan (Retur), och detta blir ett noll summa spel vad gäller poäng då det kostar 35´ Qmiles alt 30 Qcredits att uppgradera enkel. Samtidigt har jag vid 3 tillfällen blivit uppgraderad gratis det senaste året utav 7 resor totalt.
 
Toppen