Qatar Airways 100,000 complimentary tickets for healthcare professionals

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av travelmode, 11 Maj 2020.

1. Flyer722

Flyer722 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ändrade både datum och destination, bytte från Perth till Melbourne på utresan och fick tillbaka 34kr. Hittar du tillgänglighet online för dina nya datum?

Doctor-X gillar detta.
  2. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en bokning som ligger sedan tidigare (min voucher) till endast Doha i mitten på november och den planerar jag inte att ändra i nuläget.

Men ska försöka boka med sambons voucher nu och som sagt man vet ju inte vad som händer under hösten och tänkte då kolla läget på hur det såg ut med att ändra biljetten. Man kan avboka kostnadsfritt om jag förstått, men då får man inte tillbaka några pengar väl?

Flyer722 gillar detta.
  3. Flyer722

Flyer722 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Denna biljett (economy flexi) ska ju gå att avboka och få pengarna tillbaks? Sedan angående 5000miles regeln så tror jag inte att den gäller på economy flexi heller. Den regeln var ju för folk som köpt vanliga economybiljetter? Du kan ändra din resa från Doha och välja vilken destination som helst

Doctor-X gillar detta.
  4. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såhär ser Fare rules ut för mig för resan ARN-DOH:
    Står ju "Prior to Departure of first flight, Refund: Not Allowed". Är jag helt ute och cyklar, men innebär inte det att det inte går att få pengarna tillbaka?

Som jag förstod efter att ha läst inläggen på FlyerTalk har även de som bokat med promo-koden stött på problem vid ombokning. Men problemet kanske i första hand är att det varit svårt att hitta tillgänglighet online i samma bokningsklass och att de därför ringt in till kundtjänst och där stött på partull då de inte känner till bokningsreglerna för kampanjen (gissar jag).

Flyer722 gillar detta.
  5. Flyer722

Flyer722 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg att det stod samma på min, konstigt economy flexi är iaf återbetalningsbar, troligtvis har dem gjort ett undantag vid denna kampanj. När är sista datumet för att boka med kampanjen?

6. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt mailet med voucher-koden ”valid for use by 28 November 2020 for travel until 10 December 2020.”

Flyer722 gillar detta.
  7. Thornado

Thornado Medlem

Men är det inte så att på dessa biljetter så är biljettpriset (som alltså inte är refundable) 0 kr som man inte får tillbaka, men det man har betalat är skatter, och det brukar man ju alltid få tillbaka även på icke-flexibla biljetter?

8. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja så kan det nog vara :) jag har mailat Qatar för att se om man kan få någon klarhet i detta. Skrev även en FlyerTalk-tråden för att höra om någon avbokat och vad som blev utfallet för detta.

9. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag pratat med Qatars kundtjänst (obs kundtjänst..) per telefon och som bekräftade att om man avbokar sin biljett så får man alla skatter och avgifter tillbaka.

Gus, Flyer722 och Birch gillar detta.
  10. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Medans jag försökte få reda på vad som gällde avseende avbokningsregler försvann de biljetterna jag spanat in :( blir att leta ny destination!

Note to self: boka direkt när det är bra priser!

Gus och Berglund gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!