Senaste nytt

Qatar Airways 100,000 complimentary tickets for healthcare professionals

ZZZebra

Medlem
Generellt är väl utgångspunkt Oslo eller Köpenhamn att föredra då de har lägre skatter än Sverige, däremot har jag inte tittat på destinationer. Men USA brukar alltid ha låga skatter när det kommer till bonusbiljetter så det kanske vore något, typ LAX?

Ouch, inte så säker på att sambon skulle uppskatta att åka till LAX via Doha, i synnerhet inte i Economy. Lite lindrigare blir det ju om man kan utnyttja Qatars regler för en hotellövernattning om anslutningstiden är lång.
 

Thornado

Medlem
Är det någon som kollat upp några sweet spots, alltså komma långt bort som möjligt alternativt väldigt trevligt resmål men betala så lite som möjligt i skatter?

"Ticket fare and surcharges will be waived, however, taxes are payable by the passenger." borde väl innebära att man inte behöver betala bränsletillägg heller, utan bara "riktiga" skatter? I så fall borde man t.ex. kunna ta sig till Australien (från Göteborg) för ca 1700 kr. Nu vet jag att många här kanske inte är jättesugna på economy till Australien, men många överlever faktiskt den typen av resor och för 1700 så är det ett bra pris. Har inte kollat på vad det skulle bli om man startar i Norge eller Danmark istället, men jag kan inte tänka mig att skillnaden är så stor att det är värt det om det inte redan är så att Oslo eller CPH är lämpligare flygplatser än ARN/GOT.
 

Gus

Medlem
Frugan lyckades registrera sig (tror jag) men inte jag. Jag fick error hela tiden.

Det vore väldigt trevligt om vi kunde komma iväg till Sydafrika. Dit är det så svårt att få award business så vi hade nog tänkt köpa ekonomi dit i vilket fall.
 

Birch

Medlem
För mig också, efter ca 10 försök kommer detta upp
"The daily promo code limit for your country has already been reached. The allocation is refreshed daily at midnight Doha time (GMT+3) - please try to register again tomorrow."
 

Thornado

Medlem
Bättre lycka för mig ikväll, lyckades skicka in (med min systers uppgifter) och fick:

"Thank you for submitting your details. A limited number of promo codes will be distributed daily; we will send you an email within 48 hours once your request has been processed."

Så nu är det väl bara att vänta och se om hon får en sån kod och exakt vilka regler som gäller för bokning (antar att det åtminstone måste finnas tillgänglighet i vissa fare buckets eller nåt sånt).
 

Kimmen00

Medlem
För mig också, efter ca 10 försök kommer detta upp
"The daily promo code limit for your country has already been reached. The allocation is refreshed daily at midnight Doha time (GMT+3) - please try to register again tomorrow."

Samma här. 2300 gjorde jag anmälan.. Flertal försök till 2315..error o sen 'alla biljetter är slut för idag'
 

Doctor-X

Medlem
Tror kanske att jag lyckades idag, fick meddelandet:
"Thank you for submitting your details. A limited number of promo codes will be distributed daily; we will send you an email within 48 hours once your request has been processed."
Hade flera fönster uppe och fick sedan:
"You have already submitted your details."

Ni som fått samma meddelande som ovan, har ni fått något mail med promo-koden?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Flyer722

Medlem
Fick exakt efter 48timmar ett mail från qatar airways med följande info:
 

Attachments

  • 1864F334-7F04-4A0A-B826-93B32B474E17.jpeg
    1864F334-7F04-4A0A-B826-93B32B474E17.jpeg
    38,8 KB · Visningar: 516
Toppen