Senaste nytt

Qatar Airways öppnar Doha-Göteborg Landvetter 12 december 2018

Agö

Medlem
Grattis alla goa göteborgare - nu kommer Qatar Airways till Landvetter.

Service to Gothenburg will commence 12 December 2018 and marks Qatar Airways’ second Swedish destination after Stockholm

Direct flights will be operated by a Boeing 787-8 aircraft five times per week

Flight Schedule:

Doha (DOH) to Gothenburg (GOT) QR173 departs 01:55 arrives 06:35 (Mon, Thu, Sun)
Gothenburg (GOT) to Doha (DOH) QR 174 departs 08:05 arrives 16:10 (Mon, Thu, Sun)

Doha (DOH) to Gothenburg (GOT) QR177 departs 08:20 arrives 13:00 (Wed, Sat)
Gothenburg (GOT) to Doha (DOH) QR178 departs 15:10 arrives 23:15 (Wed, Sat)

https://www.qatarairways.com/en/press-releases/2018/july/gothenburg.html?activeTag=Press-releases
 

intuition

Medlem
Själv lämnade jag götet för ca 7 år sedan, men hoppas på att den här linjen kan ge en del intressanta priser. Kan lätt tänka mig att starta resor från GOT istället för CPH.

Bra flygplats att åka från, och det kan ju bli intressant med både QR och TK, utöver de gamla vanliga "tråkmånsarna" LH och AY.
 

nissefalk

Medlem
Det där är bra nyheter skall bli riktigt skönt att slippa ta sig till Stockholm eller Köpenhamn för att flyga Qatar, hoppas deras reor i business kommer tillbaka snart också
 

nissefalk

Medlem
Hatar den där jävla dreamlinern asså men jäkligt kul att Qatar kommer till Göteborg och Landvetter, nu saknas bara Emirates där också:D

Min första tanke när jag såg att Qatar skulle starta till Göteborg var, faan det blir väl A320, riktigt positivt att det blir en 787 svårt att förstå vad som är illa med det flygplanet....

Emirates kan vi dock klara oss utan, bra flygbolag i stort men deras priser ä ju helt tokiga i jämförelse med andra bolags reor, tex brukar de annonsera 19,000kr till Bangkok i Business när Qatar har typ 14,000kr, senaste kampanjen med Emirates vill jag minnas var kring 45,000 i First till Asien då Swiss/Lufthansa just haft priser på ca 25,000kr
 
Toppen