Senaste nytt

Qasr Al Sarab Desert Resort by Anantara i Abu Dhabi

Igorius

Medlem
Jag har bokat några nätter på Abu Dhabi Hotels | Official Site Qasr Al Sarab Desert Resort by Anantara | Luxury Abu Dhabi Hotels senare i vår, och skulle vara idel öra om någon här har testat stället och kan berätta om sina intryck. Tycker att det ser ganska lovande ut!

Uppdatering:

Bodde på ovannämnda resort tre nätter över påsk och kan konstatera att stället är fantastiskt häftigt. Det är verkligen inte ofta man gapar stort vid ankomsten till ett hotell, men så reagarade både jag och sambon i det här fallet. Miljön är magisk. Självklart har det sina nackdelar att befinna sig inklämd mellan sanddynorna 200 km från civilisationen (t.ex. i fråga om restaurangutbud), men för några nätter kan jag enbart rekommendera resorten. Mycket avslappnande och förstås oerhört vackra utsikter.

Skickar med en bild på poolområdet sett från vår balkong:

Pool.jpg

Vi tog oss också två stycken ennattsvistelser på Abu Dhabi Hotels - Hilton Abu Dhabi Hotel - United Arab Emirates. Hotellet ligger på Cornichen och har en duglig privat strand. I övrigt verkligen inget märkvärdigt. Andra vistelsen hade vi ett rum med tillgång till Executive Lounge, som tyvärr var bland det sämsta jag har sett. Liten, uppenbarligen obemannad, fullpackad (räkna med badkläder) och med ett magert utbud ("classic afternoon tea" bestod när vi var där av en chokladkaka och en slags vaniljkräm). Hur som haver: tar man den billigaste rumstypen och ställer förväntningarna därefter (vilket vi gjorde vid första vistelsen) är hotellet inte alls dåligt.
 
Toppen