Senaste nytt

Qantas passagerare vägrar att flyga pga ingen pyjamas

Tjaeng

Medlem
Snacka om att överreagera.Visst kan man tycka att en F-pax är berättigad till det ena och andra, men jag kan inte tänka mig att det skulle funka om alla reagerade som dessa två. Inte fan kliver man av flyget om man får "fel" champagne pre-takeoff, där ens favorittidning inte finns ombord eller när IFE-utbudet inte överensstämmer med listan man kollat upp på nätet...

...Jag tror att den genomsnittliga BC-aren i F-klass istället hade bitit ihop, "uthärdat" för att sedan 1. klaga på customer service och 2. starta en tråd om den traumatiska oförätten på forumet.
 

Ubbe

Medlem
Tja köpt tjänst är köpt tjänst... nu kunde inte leverantören leverera och kunden kunde tydligen sätta emot så var finns problemet?? Självklart skall resenären kompenseras rejält!
 

Palazzi

Medlem
Tja köpt tjänst är köpt tjänst... nu kunde inte leverantören leverera och kunden kunde tydligen sätta emot så var finns problemet?? Självklart skall resenären kompenseras rejält!

Två pyjamas? :p Tror inte att kompensationen blir något att tala om.. Jag har varit med om betydligt värre fadäser än brist på pyjamas när jag flugit, men sällan fått någon kompensation att tala om... Den bild av de två resenärerna som målats upp i media hjälper dem säkert inte heller när de ska försöka åberopa något.
 
Last edited:
Jag hoppas verkligen personerna blev banlysta för gott med Qantas + stämda för förseningen. Vilket äckligt beteende, haha jag kan inte för 5 öre förstå hur en sådan persons tankegångar gå? -"hepp hopp ingen pyjamas, nä vi stannar nog kvar i LA"

Vad är felet med människor idag? Vissa vill nog bara se världen brinna....
 

Ubbe

Medlem
Nja håller inte med. Säljs en produkt och den inte levereras ska man givetvis protestera. Ser man till forumet här så gäller ju oftast gnället efteråt Dvs när produkten redan är levererad. Jag tycker att personerna i topic gjorde rätt.
 

Palazzi

Medlem
Nja håller inte med. Säljs en produkt och den inte levereras ska man givetvis protestera. Ser man till forumet här så gäller ju oftast gnället efteråt Dvs n
när produkten redan är levererad. Jag tycker att personerna i topic gjorde rätt.

Filosofisk frågeställning alá Immanuel Kant.. Vems lycka är värd mer? Dessa två personers när de får sin pyjamas gentemot den potentiella olycka för de resenärer som blir försenade. Dessa två resenärer sätter sig direkt i första rummet och visar ingen hänsyn till medresenärerna.
 
Toppen