Q&A om BusinessClass

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av dashboard, 10 December 2015.

1. Jesper Modig

Jesper Modig Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Off topic men ny som medlem här. Hur ändrar jag till att visa en signatur eller alias om jag inte vill skylta med mitt namn?

2. Johan_Roos

Johan_Roos Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Återlivar ovan fråga...

3. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går ej enligt forumets regler!

4. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet ej var jag ska posta detta. Gjorde en anmälan på mitt egna inlägg i tråden angående https. Finns det någon möjlighet för businessclass.se/no/dk att införskaffa sig ett cert så man kan köra https ? Skulle nog göra många gladare/säkrare då vi är många som surfar på just bc på öppna farliga hotellnät och man in the middle är väldigt lätt att utföra på sådana ställen då man lätt kan se lösenord etc över http trafik. Många användare sitter säkert med samma lösenord hit som till många andra sidor/mailkonton/spelkonton etc.

Fredrik Jeanson gillar detta.
  5. Johan_Roos

Johan_Roos Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svaret

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1) Att korsposta saker är jättedålig kutym på forum - det enda det ger är att det blir svårare för folk att hitta RÄTT diskussioner.
    2) Om du har anmält ett inlägg kommer moderatorerna att se det, oavsett var det ligger.
    3) Administratörerna av sajten läser nog inte forumet jättenoga, så det bästa är att anmäla inlägg och låta moderatorerna peka ut relevanta inlägg för adminstratörerna.

7. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sorry menade inte att korsposta. Trodde min anmälan försvunnit då man alltid fått snabb respons innan.

Trevlig helg!

8. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Jag förstår vad du menar, samtidigt så är jag kluven till den sista biten. Varför skall BC ta ansvar för att folk är lata och använder samma lösenord till många sidor? Det är väl ungefär lika dumt som att ha password som lösenord...

agehall gillar detta.
  9. mha321

mha321 Medlem

Om det bara var det som var risken kan jag hålla med om att set knappast är bcs ansvar. Men det är ju fortfarande väldigt sårbart även om man har unikt lösenord. Särskilt tex om man följer den uppmaning man får på siten för att slå av de ytterligare säkerhetsskydd man har...

MrDollar gillar detta.
  10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad syftar du på då?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!