Senaste nytt

Pyjamas?

F

FCT

Guest
Har inte med pyjamas men brukar alltid ha ett par adidas mjukisbyxor i handbagaget på nattflyg när jag åker business. Använder de bara ibland, främst då jag av diverse anledningar måste flyga i kostym.
 

Johanna

Medlem
Jag har sett folk byta om på nattflyg. Själv gör jag det ibland också även om jag åker economy. Det beror på lite. Men det är skönt att inte ha fräscha kläder när man kommer fram.
 

Thomasn

Medlem
Er der andre end Qatar Airways som tilbyder pyjamas i business class? Jeg syntes det er super på natfly, og de gange jeg har fløjet hvor det er tilbudt skifter jeg inden takeoff hvis det kan lade sig gøre. Specielt hvis man vil sove er det altså rigtig godt. Jeg tager pyjamas med på natfly hvor airline ikke tilbyder det, men venter så med at skifte til det er sovetid. Kan godt lide at være nogenlunde pænt klædt når jeg skal rejse, minimum skjorte og pæne jeans. Men ved sovetid er det bare ganske rart at skifte til noget som er beregnet til at sove i.

Även Oman Air har pyjamas i business class. Riktigt bra kvalitet på den.
 

NotRyan

Medlem
Jag har sett folk byta om på nattflyg. Själv gör jag det ibland också även om jag åker economy. Det beror på lite. Men det är skönt att inte ha fräscha kläder när man kommer fram.
Jag tycker däremot att det är skönt att ha fräscha kläder när man kommer fram :D

Det är tyvärr ändå sällan pyjamasen är med i economy.
 

spritfet

Medlem
Plus ett på den, skön är den och inte skrikig som Thai eller Asianas
Asiana har bytt pyjamas, numera grå och påminner om en träningsoverall.

Qatar Airways pyjamas är inte mycket att ha. Jag fick en storlek L och den var verkligen gjord för personer med en rejäl kagge. Det var bara att kasta den. Det är den sämsta pyjamasen jag har fått hittills och den ger verkligen ingen PR för Qatar.
Varför bytte du inte storlek?

På nattflygningar i C tar jag med pyjamas, både för att det är skönt och för att ha fräscha kläder dagen efter.
 

LarsCph

Medlem
Qatar Airways pyjamas är inte mycket att ha. Jag fick en storlek L och den var verkligen gjord för personer med en rejäl kagge. Det var bara att kasta den. Det är den sämsta pyjamasen jag har fått hittills och den ger verkligen ingen PR för Qatar

Jeg kan anbefale den i str S/M - den har langt bedre pasform - og jeg syntes den er rigtig fin at sove i. Men jeg har så heller ikke prøvet andre - og har endnu til gode at prøve first....
 
Asiana har bytt pyjamas, numera grå och påminner om en träningsoverall.


Varför bytte du inte storlek?

På nattflygningar i C tar jag med pyjamas, både för att det är skönt och för att ha fräscha kläder dagen efter.
Har de byttet på alle ruter eller bare trans-pacific? Jeg fik forskellig PJ og amenity kit på FRA-ICN og ICN-LAX i starten af året.
 
Toppen