Senaste nytt

Provat Hiltonhotell i Dubai

Johanna

Medlem
Jag har testat några olika Hiltonhotell i Dubai. Nu under mellandagarna bodde jag på 4 olika hotell. Har tidigare bott ett annat, börjar med det

Hilton Dubai Creek.
Det är ett fräscht hotell med en ok lounge. Mat en var godtagbar. Jag kommer ihåg att det serverades frukost och sedan happy hour med mat som man kunde bli mätt på. Poolområdet var bra och inte så mycket folk. Man kunde precis motionssimma i poolen så inte jättestor men den är på taket och inga hus som skuggar. Området är inte det roligaste utan det är mer business. De har transport ner till stranden men den provade inte jag. Jag hade ett executiverum och det var i bra storlek.

Mellandagarna 2020/2021 (Coronatider)
Hilton Garden Inn Dubai Mall Of The Emirates
Ett typiskt Garden Inn hotell, enkelt men bra. Det är bara några hundra meter ifrån Mall of Emirates. Mycket restauranger runt omkring. Hotellet har en pool men det var ingen sol där. Kan hända att den når dit under vår/sommar/höst. Gymmet var bra, man kunde köra igenom kroppen. Några maskiner var avstängda för att coronasäkra det hela. Det är öppet dygnet runt. Frukosten var ok men det är lite knöligt när man inte får ta själv. Jag hade önskat lite större utbud av varma saker såsom tomater, champinjoner. Jag blev uppgraderad till ett bättre rum. Vet inte om det var så mycket större. Det hade en kingbed och 2 fotöljer, en lång bänk som skrivbord, tv etc. Alla minibarer är tomma men kylskåpen på. Det gillar jag så jag kan fylla upp med vatten och cola zero. Halvbra med produkter. Duschen var både takdusch och handdush. På hotellet fanns också 2 tvättmaskiner och torktumlare som jag tror var gratis att använda men man måste ha tvättmedel.

Hilton Dubai Jumeirah
Jag blev uppgraderad till executive rum och dom hade precis öppnat upp loungen. Rummet hade säng, fotöljer, en längre bänk för skrivbord, tv etc. en balkong med bord och 2 stolar. Jag tror alla rum har balkong, trevligt. Ett bra badrum med badkar men bara takdusch också en bidé. Det ingick inga tofflor men jag tror badrock. Room service kom med min sista dagen. Loungen var bra med balkonger där man kan sitta också. De serverade frukost, afternoon tea och happy hour med mat. som guldmedlem kunde jag också äta i matsalen. Frukosten i loungen var öppen till kl 11 och matsalen till kl 12. Jag provade aldrig matsalen för jag gillar att det är lite lugnt kring frukost. Frukosten i loungen räckte bra. Även här fick man inte ta själv utan be peka och personalen la upp. Det funkar bra men tar tid. Det var bara vissa män som inte kunde vänta utan skulle dit och kladda. Maten på kvällen var bra och tillräcklig för att äta sig mätt om man vill. Totalt sett kan man klara sig på att bara äta mat från loungen. Servicen var bra och all personal är så trevlig. Gymmet har öppet hela dygnet. Det var stort men inte lika bra utrustat. Massor av cardiomaskiner och inte så mycket vikter eller andra maskiner. Poolområdet är ganska stort men inte sol hela dagen. Det finns massor av stolar runt på området och även nere på stranden. Nackdelen här var att folk paxar platser. Så alla stolar på stranden var tagna på morgonen innan frukost. Sen dök flera inte upp och många kom inte förens på eftermiddagen. Nu var det inte högtryck och inte så varmt så det fanns massor av stolar på området och så fick man gå en liten bit för att bada. De sålde också tillgång till stranden för utomstående samt att de som bor på Hilton Dubai the Walk har tillgång till anläggningen.
Området är en strandpromenad med massor av restauranger och affärer. Det är ett ok område men väldigt turistigt.

Conrad Dubai
Här blev jag uppgraderad till en svit på 100 kvm. Det var väldigt trevligt och bra eftersom jag också jobbade under de här dagarna. Rummet var fantastiskt. Jag hade tillgång till loungen men de hade inte alls samma service som tidigare hotell. Frukosten var i stora matsalen, sen serverade de någon kaka på eftermiddagen och en liten låda med några snittar på kvällen. Jag använde knappt loungen. Frukosten i matsalen var den bästa hittills. Bra organiserat utifrån att man inte får ta mat själv. Bra utbud av olika mat. Det var också lugnt och skönt i matsalen men för kallt för att sitta utomhus. Även här paxas det vid poolen på morgonen. Men eftersom det inte var så varmt och inte så mycket folk så gick det att få plats ändå. Poolområdet är stort och trevligt med mycket grönska. Gymmet öppnar inte förens kl 7 på morgonen. Det är stort och välutrustat. Går att köra igenom kroppen.
Området utanför hotellet är inte det roligaste men det finns lite restauranger och mataffärer omkring. Metron går bara några meter utanför så man kan lätt ta sig till andra områden. Conrad är de hotellet jag gillar bäst av dom jag testat. Det är en klasskillnad mot de andra. Tror det var tredje gången jag var här.

DoubleTree by hilton hotel&residences Dubai al Barsha
Jag blev uppgraderad här med till ett rum med balkong. Fick en utsikt över Mall of Emirates. Det här var det sunkigaste hotellet. Själva rummet var stort och rent. Det var en säng, en lång bänk med tv. Ett badrum med badkar. Men ute i korridoren kändes det lite sunkigt. Läget är precis vid Mall of Emirates med tillgång till all shopping du behöver och restauranger.
Poolområdet är ok men solen nådde inte hit någongång under dagen. Gymmet är inte så stort men ok utrustat. Här var man tvungen att boka för att få tillgång. Man fick vara max 3 personer åt gången. Problemet blir att folk bokar och sedan kommer dom inte. Jag fick inte tid förens kl 11 och då var gymmet tomt nästan tills jag var klar. Personalen var trevlig här med. Det är dom generellt. Frukosten var bra men lite svårt att få överblick vad som fanns.

Annat
Det jag inte förstår är hur man dricksar i Dubai. Jag la fram pengar på rummet men de tog inte dom. Det som hände var att jag fick massor av vatten. Sen lämnade jag kvar pengarna på slutet så gissar att dom fick det då. Men jag vet inte om de delade på det eller om det var samma som städade varje dag. På första hotellet så var jag där en gång och städaren sa åt mig att lägga in pengarna i värdeskåpet men jag sa att de var till dom och då tog hand dom.
Är det inte ok att dricksa? I Asien så är det inte i deras kultur.
 

Johanna

Medlem
Ska lägga till att jag tycker Hilton har de skönaste sängarna. De passar min kropp perfekt. Jag tycker dom är skönare än dom som Conrads har. Sen har alla hotell tjocka och tunga täcken. De blir för varma för mig.
 
Toppen