Senaste nytt

Problemet löst: Pytteliten skada på SIXT hyrbil kostade mig 5312kr

SÅ HÄR GICK DET TILL

Genom Access på top nivå så har jag via National security Agency (NSA) och Försvarets Radioanstalt (FRA) kunnat genomskjuta och ta del av det brev som Björnström skickade till SIXTs chef!

Se nedan

Date: Tue, 20 Aug 2013 11:40:36 -0400
From: Martin Björnström <mr_lieflat@businessclass.se>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.0.1) Gecko/20020823 Netscape/7.0
X-Accept-Language: en-us, en
MIME-Version: 1.0
To: Sven Svensson <sven.svensson@sixt.se>
Subject: Felaktigt skadeståndskrav
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Tjena Sven,

Ta en titt på detta:
http://www.businessclass.se/hyrbila...kada-pa-sixt-hyrbil-kostade-mig-5312kr-8.html

Fixa detta gubbe lelle annars kommer jag se till att varje EBG/HON/BAWT etc åker Hertz i fortsättningen.
Du kan ta hela eftermiddagen på dig.

Mvh
THE Martin

Haha, Göteborgshumor! "Gubbe lelle" ska jag börja köra med i fortsättningen :)
 
Nu kan ju managern ha läst här iofs., men jag tror verkligen inte att Martin försökte spela på att han har BC i ryggen, utan att det är ännu ett fall av att den enskilde uthyraren inte vågar/vill/har befogenhet att, ta ett beslut....

Jag får be om ursäkt om mitt inlägg missförstods. Jag menade absolut inte att Martin i sig har försökt dra fördelar genom detta forumet. Vad jag menade var att SIXT försökte pungslå en kund på drygt 5000, men när Stockholms-chefen blev inblandad, och märkte vem Martin var (i detta fall menar jag inte mr. BC utan en medveten resenär) så ändrades beslutet snabbt. Hur skulle det varit om man inte hade dom kontakterna / var medveten? Man hade varit 5000 kr fattigare.
 
Jag får be om ursäkt om mitt inlägg missförstods. Jag menade absolut inte att Martin i sig har försökt dra fördelar genom detta forumet. Vad jag menade var att SIXT försökte pungslå en kund på drygt 5000, men när Stockholms-chefen blev inblandad, och märkte vem Martin var (i detta fall menar jag inte mr. BC utan en medveten resenär) så ändrades beslutet snabbt. Hur skulle det varit om man inte hade dom kontakterna / var medveten? Man hade varit 5000 kr fattigare.

Det är därför vi finns till - om du får problem så gör du precis som jag gjorde :)
 
Nu är det inte riktigt samma sak men Clarion bokningen (mistake) blev ju först ombokad till vanligt rum men efter jag skrev ett mail och nämnde att en recension upplagd på businessclass.se hade gett er bra reklam så valde dom ju att behålla bokningen för de större rummen.
(Nu ringde ju även @OliT till Clarion och jag vet inte vad han nämnde så det kan ju ha spelat in mer.)

Hur som helst har det här forumet ganska stor effekt på den svenska marknaden i alla fall.
(Ska väl dock inte missbrukas och användas som någon form av utpressning men som jag skrev ovan var det ju bara ett förslag till hotellet ifråga att en eventuell recension skulle ge bra reklam och det gör det ju faktiskt förmodligen.)
 
Last edited:

Totopez

Medlem
Generellt sett känns det lite korkat att mucka gräl med "initiativtagaren" för just etta forum. Ungefär lika begåvat som att en onlinepokersajt skulle mucka gräl med mig - kan bara leda till badwill.

Jag kan se framför mig hur du trycker på "Rigg-knappen" för besvärliga kunder...
 

perhall

Medlem
Så där gör vi ju lite till mans. Vet inte hur många konstiga saker jag har dragit till med - utan att ljuga, det gör jag inte - för att få som jag vill. "Jag gjorde en utredning åt", "Jag jobbar med", "Jag brukar ju åka med", "Jag håller föredrag om kvalitet på hotell" etc. Men gubbe lelle har jag inte kommit till än../Per
 

Karine Ehn

Ny medlem
Ah, nu sitter jag med exakt samma situation med SIXT som vill debitera 2K sek för en pyttesmå lackskada på spoilern - något som jag inte ens märkt varken när jag hämtade eller lämnade bilen. Kom ett mejl en dag senare med bilder och kravet. Så himla trött på dåligt kundbemötande!
 

Johanna

Medlem
Ah, nu sitter jag med exakt samma situation med SIXT som vill debitera 2K sek för en pyttesmå lackskada på spoilern - något som jag inte ens märkt varken när jag hämtade eller lämnade bilen. Kom ett mejl en dag senare med bilder och kravet. Så himla trött på dåligt kundbemötande!
tänker att om de inte påpekade skadorna direkt när du lämnade tillbaka bilen så kan skadorna ha uppkommit när som helst efter det också typ när de körde ner till garaget. Jag skulle hävda att de inte var där när jag lämnade bilen

Jag har samma problem som Martin hade nu när jag lämnade tillbaka bilen i Nice men de visade på skadorna på fälgarna. Jag vet att det inte är vi som gjort dom. De är så små så jag såg dom knappt när hon pekade på dom. Det kostar 150 Euro plus 50 Euro i adminkostnad. Ska ringa Amex Platinum och se om de tar kostnaden.
 
tänker att om de inte påpekade skadorna direkt när du lämnade tillbaka bilen så kan skadorna ha uppkommit när som helst efter det också typ när de körde ner till garaget. Jag skulle hävda att de inte var där när jag lämnade bilen

Jag har samma problem som Martin hade nu när jag lämnade tillbaka bilen i Nice men de visade på skadorna på fälgarna. Jag vet att det inte är vi som gjort dom. De är så små så jag såg dom knappt när hon pekade på dom. Det kostar 150 Euro plus 50 Euro i adminkostnad. Ska ringa Amex Platinum och se om de tar kostnaden.

Ah, nu sitter jag med exakt samma situation med SIXT som vill debitera 2K sek för en pyttesmå lackskada på spoilern - något som jag inte ens märkt varken när jag hämtade eller lämnade bilen. Kom ett mejl en dag senare med bilder och kravet. Så himla trött på dåligt kundbemötande!

Vilka försäkringar har ni valt på dom här hyrorna ?
Bara för eget intresse, jag kryssar alltid i alla checkboxar vad gäller försäkring och ser till att fråga innan jag tar emot nyckeln att jag valt alla försäkringar och inte har någon självrisk.
Står så här på min bokning:
incl. Pris inklusive miles
Självriskreducering
Självriskred. fordon och skada
SLI
Valt självriskreducering CDI Självrisk USD 0.00
Valt stöldriskreducering TP Självrisk USD 0.00

Då ska man väl aldrig råka ut för att dom skicka något krav i efterhand ?
 
Toppen