Senaste nytt

Problem orsakade av att silver blir av med "poängbonusen"

Storsteffe

Medlem
Har Silver och Guld samma lounge?????

Näpp och inte har jag nått guldkort heller men har vid resa tillsammans med guldmedlem valt businessloungen ett par gånger pga att det varit packat i guldloungen så det kan nog hända att en del guldkort vill vara i den loungen också och då påverkar det förstås lite grann. Stängde man inte en av loungerna i somras på Arlanda pga dålig beläggning?
 

Igorius

Medlem
Det har aldrig, jag kan säga, aldrig sett en lounge så full så att det inte fanns en enda sittplats i loungen. Speciellt om du pratar om SAS Gold Lounge, SAS Lounge på Arlanda T5.

Agö och Igorius har säkert bättre statistik än jag har (10-20 besök per år) men det är svårt att tro att utan en enda sittplats även under morgon/kvällsrusningstiden.


För mig är en överbefolkad lounge utan sittplats.

Jag har nog inte direkt bättre statistiskt underlag än du, men har i vart fall inte personligen tvingats stå i SAS Gold Lounge på Arlanda T5.
 

fcx

Medlem
Näpp och inte har jag nått guldkort heller men har vid resa tillsammans med guldmedlem valt businessloungen ett par gånger pga att det varit packat i guldloungen så det kan nog hända att en del guldkort vill vara i den loungen också och då påverkar det förstås lite grann. Stängde man inte en av loungerna i somras på Arlanda pga dålig beläggning?

Stängd för renovering om jag minns rätt. Håller också med om att guld på T5 är klart fullare än business. Dock har jag aldrig blivit utan sittplats...
 

Igorius

Medlem
Nu börjar det i och för sig bli OT, men i den AF-lounge på CDG (T2F) där Agö och jag pustade ut efter nattkärran från Dubai förra veckan var det faktiskt ett par stackare som fick nöja sig med ståplats till frukost.
 

Agö

Medlem
Nu börjar det i och för sig bli OT, men i den AF-lounge på CDG (T2F) där Agö och jag pustade ut efter nattkärran från Dubai förra veckan var det faktiskt ett par stackare som fick nöja sig med ståplats till frukost.

Ja, där kan man snacka om packat. Såg inte särskilt trevligt ut att stå upp och äta frukost. Men ändå säkert snäppet bättre än att stå och stångas med tusentals andra uppe i terminalen ;)

Ang. SAS-loungerna: jag tycker nog inte att det är så farligt som någon vill påstå. Visst är det gott om folk i rusning, inte minst i den något mindre guldloungen i Stockholm, men det har aldrig varit problem att få sittplats. Sedan kan jag tycka att det inte är särskilt rogivande just vid denna tidpunkt men det är en annan femma.
 

mha321

Medlem
Jag har nog inte direkt bättre statistiskt underlag än du, men har i vart fall inte personligen tvingats stå i SAS Gold Lounge på Arlanda T5.

Samma här. Däremot har jag varit med om endast ståplats i loungen på T4 någon gång, mitt i rusningen.
 

VonMögen

Medlem
Det har aldrig, jag kan säga, aldrig sett en lounge så full så att det inte fanns en enda sittplats i loungen. Speciellt om du pratar om SAS Gold Lounge, SAS Lounge på Arlanda T5.

Agö och Igorius har säkert bättre statistik än jag har (10-20 besök per år) men det är svårt att tro att utan en enda sittplats även under morgon/kvällsrusningstiden.


För mig är en överbefolkad lounge utan sittplats.
Du förstår inte heller poängen.
Jag har inte sagt nåt om att det inte finns en enda sittplats under rusningtider i SAS loungerna. Går säkert alltid att klämma sig ner mellan några stackare i nån soffa om man tycker det är spännande. Allt jag har sagt är att jag tror att det kommer att bli fler personer i loungerna under "sommarperioderna" nu när fler människor har loungetillgång.

För mig är en överbefolkad lounge en lounge som man måste leta efter en sittplats i.

Nu har det blivit mycket OT. Tråden handlade om att Appendix blir av med 15% kickback och inte når EBG enligt plan. Go for Gold!
 

Dr. Miles

Expert
Du förstår inte heller poängen.
.
.

För mig är en överbefolkad lounge en lounge som man måste leta efter en sittplats i.
Då tycker jag att du använder fel ord vid fel tillfälle. Om 100 personer får plats på 100 stolar är det inte överbefolkad. Samma sak som på flyget. När alla får plats är det inte överbokning.
 
Toppen