Senaste nytt

Problem med Turkish Airlines?

Matore

Medlem
Handlar om att Turkish kör med married segments och att vissa kombinationer av flygningar (specifikt från Skandinavien) inte går att boka in i kombination med långflygningar. T.ex ARN-IST-DPS där ARN-IST är i economy som det visas på United kan inte bokas in hos SAS då married segments inte tillåter mixade kabiner på Turkish.
Så mixade kabiner med TK som visas på United funkar inte att boka? Hur kommer det sig att de visas öht då...?
 

JoNi

Medlem
Jag har nu fått ytterligare en bokning och hoppas inget blir inställt nu. Det blir spännande på måndag då de "riktiga" anställda kommer tillbaka.

Nu är det Arlanda-München-Istanbul-Cancun. Däremot blev det annan tid från München till Istanbul. Arlanda-München med SAS, München-Istanbul i business med Turkish

Mycket trevlig äldre herre som hjälpte till. Första gången det har varit jag som fått avbryta samtalet :)
 

JoNi

Medlem
Jag förklarade nog inte riktigt bra. Jag uppfattade att man kunde ha mixed om man bara flög Turkish.

Jag trodde då det menades generellt vilket var varför jag sa att jag hade Turkish mixed från Arlanda till Cancun via Istanbul. Det var därför jag ändrade till Arlanda (Sas) - München, München - Istanbul (Turkish), Istanbul - Cancun (Turkish) så jag hade business hela vägen.

Men jag är lite lost nu... Du nämnde man inte kan åka mixed med Turkish, menade du då bara via München, eller menar då det är generellt med Turkish att man inte kan åka mixed med Turkish med award? Det borde inte vara det sista eftersom det går att ha mixed mellan Arlanda- Cancun via Istanbul mixed.. Eller har jag förstått helt galet?
 

palmen

Moderator
Så mixade kabiner med TK som visas på United funkar inte att boka? Hur kommer det sig att de visas öht då...?
Jo de fungerar att boka med United poäng, vilket är precis vad du sökt efter.
Om det fungerar att boka med eurobonus är en helt annan sak och det finns inget likhetstecken mellan tillgång för eurobonus och United mileage plus.
 

Matore

Medlem
Jag förklarade nog inte riktigt bra. Jag uppfattade att man kunde ha mixed om man bara flög Turkish.

Jag trodde då det menades generellt vilket var varför jag sa att jag hade Turkish mixed från Arlanda till Cancun via Istanbul. Det var därför jag ändrade till Arlanda (Sas) - München, München - Istanbul (Turkish), Istanbul - Cancun (Turkish) så jag hade business hela vägen.

Men jag är lite lost nu... Du nämnde man inte kan åka mixed med Turkish, menade du då bara via München, eller menar då det är generellt med Turkish att man inte kan åka mixed med Turkish med award? Det borde inte vara det sista eftersom det går att ha mixed mellan Arlanda- Cancun via Istanbul mixed.. Eller har jag förstått helt galet?
Alltså jag frågar generellt (eftersom jag själv vill boka mixat med TK) om nån vet eftersom @Jonas C skrev att det INTE går att boka mixat med Turkish. Om du har bokat economy ARN-MUC med SAS och sen Business resten med TK, då har du ju inte mixat med TK. Du blandar nog ihop detta med att mixa mellan bolag, det är INOM ett bolag som jag tror det inte går, men återigen, kan nån annan bringa ljus över detta? :)
 
Toppen