Senaste nytt

Problem med kontakten på BOSE QC-20i

agehall

Medlem
Jag har haft mina BOSE QC-20i i knappt ett år nu (fick byta mina förra för att mikrofonen pajade!) och för ett par veckor sedan upptäckte jag att gummit på kontakten börjat spricka. Nu, några veckor senare, är det helt av och själva jordflätan är synlig. :(

Eftersom jag är ganska försiktig med hur jag böjer mina kablar är jag lite förvånad över detta. Det ska inte hända helt enkelt.

Idag tejpade jag ihop kabeln så att den inte ska gå sönder ännu mer men då noterade jag något som jag inte tänkt på tidigare - om jag lägger batteriet platt på bordet, så pekar den vinklade kontakte rakt upp (eller ner), dvs den är vriden 90° jämfört med batteriet. Jag vill minnas att på mina gamla lurar så var den i samma plan som batteriet. Detta skulle kunna förklara varför det händer eftersom jag oftast sätter i kontakten i min iPhone och sedan håller batteriet platt mot telefonens baksida. Då vrider jag ju den korta kabelstumpen 90° vilket skapar stress i den.

Det jag undrar nu är, hur ser det ut på era QC-20(i)? Är kontakten i samma plan som batteriet eller pekar den ortogonalt mot bordet om man lägger ner batteriet platt?

Jag ska fixa bilder senare som visar vad jag menar, men jag hoppas ni förstår.
 

Canadien

Medlem
Men som du beskriver hur du vill använda luren så är det väl bäst om kontakten pekar rakt upp när batteriet ligger platt mot bordet. Då när du har batteriet mot baksidan på telefonen så kan sladdstumpen gå rakt upp, böjas (ej vridas) 90 grader och kontakten hamnar rätt för att stickas in i hörlursuttaget?
 

agehall

Medlem
Nej, det vore bättre om kontakten är i samma plan som batteriet. Jag ska ta en bild senare så förstår du nog bättre.
 
Toppen