Senaste nytt

Problem med British Airways och BA Visa

Storsteffe

Medlem
Om det inte var för länge sedan så funkar det ett efter regga din flygningar för Tier pointsen, det kan ge lite extra bonus oxå ;)
 
Jag fick behålla mitt gamla BAEC-nummer efter att Entercard skapat ett extra konto, BA tog bort det nya kontot. Det problemet jag har kvar efter Entercards "miss" är att mina Avios som jag tjänar in på mina inköp går till det nya BAEC-numret, dvs jag får alltså inga Avios .
Har ringt Entercard ett flertal gånger och påpekat det sedan i höstas, samtal utan resultat :(
 

Concorde

Founding Member
Skillnaden på att ha ett nick som är Concorde och ett nick som direkt relaterar till en krasch är stor.
Med din logik skulle således Concorde Room på JFK och LHR, samt alla de Concorde som står på museum också relatera till en krasch?

Nog om det, det låter som dom inte fattar vad problemet är eller försöker ducka för att dom gjort fel.
Ring till UK och förklara en sista gång, dom brukar vara mer kompetenta där.
Har du kvar ditt gamla nummer?

Om UK inte funkar tycker jag du ska gå med på FlyerTalk - The world's most popular frequent flyer community och skicka ett pm till "BA Executive Club".
Förklara steg för steg och trevligt vad som gått fel, vilka svar du fått osv.
Hon brukar kunna lösa problem där dom vanliga kanalerna strular till det. En riktig stjärna som bör behandlas med största respekt och tacksamhet.
 
Verkar som jag ska vara glad att hopslagningen av mitt gamla BAEC och det Entercard skapade bara tog några dagar baserat på vad alla andra säger, jag hamnade iofs i UK direkt då svenskarna gett upp... enda egentliga haken då att jag fick det nummer Entercard fixat åt mig ;)
 

kristerj

Medlem
Har inte funkat för mig på två dagar nu. Varken med personlig kod eller BankID. Orkade sitta i telefonkö 15 min utan att komma fram.Testade dock för 10 sekunders sen och nu kom jag in!
 
Toppen