Senaste nytt

Problem med British Airways och BA Visa

agehall

Medlem
Hej och välkommen som Entrecard-kund. Det verkar vara det bästa sättet att skaffa sig problem man inte behövde faktiskt.

Just det här problemet har jag inte hört talas om tidigare, men det låter helt i linje med de problem folk i övrigt brukar ha.
 

jth

Medlem
Jag rä inte riktigt med. Jag har (eller haft) samma situation där entercard öppnar ett konto åt dig. Jag har just i förra veckan fått det kontot avslutat och aviosarna överförda till mitt riktiga konto, det var inga problem. Men tier points får du ju inte pga kortköpen, så hur kan du ha fått det? Har du använt ditt entercardkonto när du bokat flygningar och krediterat till det? Det är ju en intressant twist, jag tror inte någon här har gjort det förut. Enligt mailet säger ju BA att de gett dig både avios och tier points...
 

jth

Medlem
AF4590 har väl flugit lite innan han skaffade sitt BA Visa...

Ja, men det är ju det jag menar. Man ska ju stänga det BAEC konto som entercard öppnade åt en, inte tvärtom. På det bör det inte finnas några tier points, annars kan jag tänka mig att problem kan uppstå.
 

kristerj

Medlem
Har du kontonumren på båda dina BAEC konton? Du borde kunna ringa BAEC och be dem reda ut det hela. Större chans att få det rätt där än ringa Entercard, enligt min uppfattning.
 

Concorde

Founding Member
Vet inte vad jag ska säga om ditt user name, men kontroversiellt är det.

För att förstå ditt predikament:

Du har två aktiva konto. Ett p.g.a. att Entercard är inkompetenta bortom allt förstånd, och ett som du tidigare själv öppnat hos BAEC.

Har du Tier Points och Avios på det gamla kontot?
Har du Tier points och Avios på det nya kontot (Skapat av Entercard)?

Saknas det Tier Points på det ihopslagna kontot? Summan ska ju vara det du hade på båda.
 

agehall

Medlem
Jo det verkar som det. Sen ska man väl inte skylla allt på Entercard. Det enda dom gjort fel är väl att skapa ett nytt konto. Allt annat trams jag haft är med British Airways direkt.

Det är där roten till allt ont börjar. Jag tror faktiskt att hur de hanterar detta även ställer till det när man pratar med BA.
 
Toppen