Senaste nytt

Problem med betalning online

RonnieK

Medlem
Jag försöker boka Novotel AKL på Accors hemsida (inloggad) men har problem med att få betalningen att gå igenom. Det är en pre-paid rate men varken mitt AmEx eller MasterCard gillas, istället blir det alltid ett generiskt felmeddelande typ "Payment could not be processed".

Någon annan som har liknande problem? Bägge korten används dagligen och har inte strulat tidigare så jag antar att problemet ligger hos Accor.
 

mrphille

Medlem
Kolla så att inte ditt "valid thru" datum är innan datumet för din vistelse, då blir det problem. Jag hade detta problem nämligen men gjorde en quick fix genom att senarelägga månad och år ett par månader och då funkade det. Mailade sedan hotellet och skrev att jag hade skrivit fel valid thru datum och angav det korrekta datumet. Alla hotel som jag gjorde denna quickfix på åtekom med bekräftelse på bokning och betalning.

/Phille
 

RonnieK

Medlem
Kolla så att inte ditt "valid thru" datum är innan datumet för din vistelse, då blir det problem. Jag hade detta problem nämligen men gjorde en quick fix genom att senarelägga månad och år ett par månader och då funkade det. Mailade sedan hotellet och skrev att jag hade skrivit fel valid thru datum och angav det korrekta datumet. Alla hotel som jag gjorde denna quickfix på åtekom med bekräftelse på bokning och betalning.

/Phille
Problemet gäller alla kort så det är något annat. Kontaktade hotellet direkt istället och de kunde genomföra bokning och betalning utan problem.
 
Toppen