Problem med att få Eurobonuspoäng registrerade

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Moroccan, 22 Januari 2013.

  1. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, av runt 500 flighter sista två åren har jag fått retroregistrera 4st. 3 av dessa var från samma resa.
     
    1 person likes this.
  2. spongebob

    spongebob Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det här med försvunna poäng är klart irriterande, Fick precis ett svar att dina bonuspoäng redan reserverats på ett annat bonuskort. Detta för resor gjorda i November. På den kopia av biljetterna jag scannade in står det klart och tydligt EBS och mitt sas nummer, nu måste man skicka in samma sak och " överklaga" beslutet enl det autosvar jag fick. Innebär alltså att sas inte tittar på det vi en gång skickat in som bifogade dokument enligt de anvisningar man får när man retroregistrerar. Tack vare detta strul har jag fått hänga i Dinersloungen i stället för de andra lite trevligare louncherna ett par resor då jag precis ligger på gränsen till EBG, för att inte tala om ett par förlorade minuter i security köerna...
    Visst, det är helt klart ett I-lands bekymmer och gnäll men bonusssystemet gör att jag styr bokningar till Star Alliance, funkar det inte kommer jag att ta billigaste alternativ i fortsättningen
     
    1 person likes this.
  3. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Du har aldrig haft något annat FFP inlagt i din bokning? Isåfall är det bara att stå på sig. Det händer ju att de råkar kreditera resor till fel konto (alltså till helt fel person) och då syns det nog i systemet att resan krediterats. Om man inte står på sig gör de nog ingen närmare utredning av saken.
     
  4. Johan_G

    Johan_G Medlem

    Ort:
    NYO
    Land:
    Sverige Sverige
    Efterregistrering upplever jag som ett nedrans mörker. Hittils har jag aldrig upplevt att det har fungerat någon gång när jag har gjort det. Dock har jag aldrig provat att efterregistrera hos SAS då jag alltid har fått mina poäng som jag ska där.
     
  5. Nystrom

    Nystrom Medlem

    Jag har inte samma erfarenhet! Jag retroclaimade en resa med UNITED för mig och min sambo via SAS internetbaserade retroreclaim. Det tog tre dagar så var poängen där! Retroreclaim på inrikes går ännu snabbare med den nya tjänsten. Hinner knappt trycka ENTER så finns poängen där!
     
    1 person likes this.
  6. fredrik996

    fredrik996 Medlem

    Ja man blir ju inte precis glad när man läser att flera här inne har samma problem som mig med poäng på Eurobonuskortet.

    Flög ifjol med SAS till london förbyte där.Resan var bokad via Uniteds hemsida för att det var en resa runt i USA. så hela resan på Samma bokning.
    Har fått Poäng för alla legs utom den med SAS till mitt Eurobonuskonto :)
    Lite komiskt ändå tycker jag att det jag flög med SAS fick jag inte utan retroregistrerade detta för ca 3v sedan.
    Har ännu inte dykt upp något från Eurobonus inga poäng inget mail eller så.

    Var till Bangkok i Jan/Feb och flög med Thai ToR

    Resan dit kom in på typ 2 dagar medans hemresan ännu inte dykt upp.
    Retro registrerade den också men har inte hört något.

    Alla legs var poänggrundande enl sas hemsida så jag vet inte riktigt vad dom tjuvhåller på?
    Kan man ringa eller maila till dom angående detta?
     
  7. Mirakaz

    Mirakaz Medlem

    Maila och tjata. Jag har alltid problem när jag flyger Lufthansa. Poängen dyker inte upp. När jag mailar svarar de alltid med att jag inte varit med på flyget trots att jag skickat kopior på mina boardingkort. Efter några vändor med sura mail dyker dock poängen upp.
     
    1 person likes this.
  8. ulagun

    ulagun Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Just detta var anledningen att jag inte förnyade mitt SAS travelpass förra året.
    Att registrera poängen på M&M visade sig nästan omöjligt. SAS skyllde på Lufthansa och vise versa.
    Evigt tidsödande skickande av boardingkort m.m.
    Jag var verkligen envis men ca 20.000 poäng lyckades jag aldrig få
     
  9. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hoppas du lät SAS veta detta. Snacka om en förlorad intäkt (om du nu inte rest mer och dyrare vill säga ;))
     
  10. squeezen

    squeezen Medlem

    Ort:
    Södra Sverige
    Land:
    Sverige Sverige
    söker lite hjälp.
    Har en bekant som var bokad via jobb (han har inte sticket nummer) och orutinerad som han är har han slängt sitt boardingkort. Han blev dessutom ombokad från Lufthansa till SAS varpå frågan är om samma eticketnummer som på Lufthansa flighten på leg 1 gäller öven om leg 2 var SAS? Kan ma ha 220 serie ändå eller borde det vara 117?

    Kan man i efterhand efter utförd resa på något vis access en gammal PNR?

    Tack för info
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×