Senaste nytt

Problem att registrera eurobonuskonto på Lufthansa

wenne87

Medlem
Hej!

Har ett problem, och sedan jag läst att det lär lösas före avgång här i forumet kanske någon kan komma med inspel.

Reser Arlanda-Munchen-San Fransisco senare i veckan, och sedan det inte går att regga sitt eb konto som frequentprofil på manage my booking så ringde jag Lufthansa.

De informerade att de inte kunde lägga till varken mitt eller sambons nummer, och att detta måste jag ta med SK då jag enligt den bryska kundtjänsten inte kunde ha ett "riktigt" eb konto?? Men rekommenderade mig att fixa detta innan avresedag.

Någon som haft samma problem? Hur har ni löst det? Vid incheck på Arlanda? Eller är det försent. Antar att det är en sak att efterregga om man inte fått poäng än att ha lagt in ett miles and more konto?

Allt gott!
 

Vindpilen

Medlem
Jag gör detta ganska frekvent och det är inte helt lätt eller självförklarande. Du gör det under manage my booking och väljer sedan passenger details. Där ska du kunna lägga till frequent flyer nummer.

Du måste ange hela eurobonus-numret inklusive bokstäver. Ex EBG12312312

Har haft tillfällen när det strulat men gått på 2-3e försöket
 

Jönsson

Medlem
Jag gör detta ganska frekvent och det är inte helt lätt eller självförklarande. Du gör det under manage my booking och väljer sedan passenger details. Där ska du kunna lägga till frequent flyer nummer.

Du måste ange hela eurobonus-numret inklusive bokstäver. Ex EBG12312312

Har haft tillfällen när det strulat men gått på 2-3e försöket
Är det inte bara siffrorna som ska med?
 

wenne87

Medlem
Jag gör detta ganska frekvent och det är inte helt lätt eller självförklarande. Du gör det under manage my booking och väljer sedan passenger details. Där ska du kunna lägga till frequent flyer nummer.

Du måste ange hela eurobonus-numret inklusive bokstäver. Ex EBG12312312

Har haft tillfällen när det strulat men gått på 2-3e försöket
Hej!

Tack,

Dock är det enda jag kan göra där är att lägga fler till sätt att kontakta mig på.

Detta endast för mig och inte min medpassagerare.

Klickat runt på det mesta samt då även ringt. Inte det smidigaste detta...
 

Vindpilen

Medlem
Hej!

Tack,

Dock är det enda jag kan göra där är att lägga fler till sätt att kontakta mig på.

Detta endast för mig och inte min medpassagerare.

Klickat runt på det mesta samt då även ringt. Inte det smidigaste detta...

Riktigt märkligt. Hade samma problem själv nu.
Testa nedan dock, det fungerade precis för mig.

När du gått in på bokningen väljer du flight details (se bild nedan).
Sedan klickar du på "Passengers" på nästa sida. Då kunde jag lägga in Frequent flyer number.

upload_2018-12-17_21-47-53.png
 
Toppen