Senaste nytt

Problem att logga in på Radissons hemsida och app

Olle K

Medlem
Jag loggas ut från hemsidan hela tiden, ibland visas inga rum fast det fanns nyss, felmeddelanden kommer upp istället för hemsidan, kan inte göra poängbokning etc så något är fel i deras system.
 

ekf

Medlem
Noterade att Radisson-appen blivit uppdaterad under natten.
Nu hade jag fått ”Radisson Americas”. Var inloggad men inga funktioner fungerade...
Laddade ner Radisson appen för övriga världen, den kom upp på svenska och den fungerar som inloggad.
En stor nackdel verkar emellertid vara att bokningar i Amerika inte längre visas, utan där är endast en hänvisning till deras sida.
Rätt uselt att inte hålla ihop det i ett system.
Jag såg att min bokning i USA inte visas i appen för "övriga världen", men idag noterade jag dessutom att den försvunnit från hemsidan... Har USA-delen måhända sålts av eller förbereds för att säljas av?

45B742A7-A73D-4826-9FF8-0D65AFF627F8.jpeg
 

Homer

Medlem
Någon som kan logga in?
Jag har inte lyckats senaste 2 dagarna, återställa lösenord fungerar inte heller.

Jag kan inte heller boka av avbokningsbara bokningar, får meddelandet
"This booking is not able to be cancelled"
 
Last edited:

Jonas F

Medlem
Någon som kan logga in?
Jag har inte lyckats senaste 2 dagarna, återställa lösenord fungerar inte heller.

Jag kan inte heller boka av avbokningsbara bokningar, får meddelandet
"This booking is not able to be cancelled"

Jag har inte provat att avboka någon bokning på ett tag så det vet jag inte hur det fungerar men logga in provade jag att göra precis nu och det fungerade för mig i alla fall. Via Chrome och Mac för min del.
 

Homer

Medlem
Jag ringde nyss, den jag pratade med sa att de var medvetna om att det var problem med att logga in.
Hon kunde inte heller avboka, tog bokningsnumren och sa att hon skulle återkomma.

Det är väl i morgon de ska dela programmet, det kan ju förklara problemen.
 

Jonas F

Medlem
Nu har det dock slutat fungera för mig att logga in. När jag försöker så får jag bara upp meddelande om att det är mitt första inloggningsförsök och att jag ska aktivera min e-postadress som är kopplad till kontot genom att fylla i den. Sen ska jag väl gissningsvis trycka på någon länk i ett e-postmeddelandet som aldrig kommer.

Men jag gissar att också det har med uppdelningen av programmen att göra och att det bara är att avvakta tills de fått ordning på alla sina prylar.
 

Nahoj

Medlem
Nu har det dock slutat fungera för mig att logga in. När jag försöker så får jag bara upp meddelande om att det är mitt första inloggningsförsök och att jag ska aktivera min e-postadress som är kopplad till kontot genom att fylla i den. Sen ska jag väl gissningsvis trycka på någon länk i ett e-postmeddelandet som aldrig kommer.

Men jag gissar att också det har med uppdelningen av programmen att göra och att det bara är att avvakta tills de fått ordning på alla sina prylar.

Samma problem för mig, och när jag sökt efter artiklar handlar de mest om hur Radisson Rewards medlemmar i Nordamerika ska göra... Har provat både via webb och appen flera gånger under dagen. Det senaste var att jag blev ombedd att uppdatera appen ännu en gång, och att jag fick info om återställning, och att jag skulle vänta på ett nytt e-postmeddelalande, som verkar ta väldigt lång tid på sig. Förhoppningsvis så löser det sig snart. Att det beror på strul kopplat till att Radisson Rewards har blivit tvungna att splitta till två lokalitetsprogram, Radisson Rewards Americas och Radisson Rewards, kan vi vara säkra på.
 

BAS

Medlem
Mycket strul nu. Först kan jag inte starta appen, den säger att jag behöver uppdatera, men när jag går in i playbutiken finns ingen uppdatering. Testar att ominstallera, men med samma resultat. Går till slut in i telefonens inställningar för app-data och rensar allt från Radisson-appen. Då dyker den nya versionen upp i butiken. Nåja, är nog Androids fel snarare än Radisson. Men har aldrig råkat ut för liknande under alla mina år som Androidanvändare.

Nästa strul - går inte att logga in. Testar återställa lösenordet, sen funkar inloggningen.

Då kommer nästa överraskning - 0 poäng på kontot! Vart tog mina nästan 300.000 poäng vägen!? Loggar in på webben - samma där! Börjar i vredesmod fylla i formulär för saknad vistelse. För att hänvisa till senaste aktivitet (som inte syns på kontot), letar jag fram ett bokningsmejl. I det mejlet finns en länk "View full reservation". Tänker att jag ska klicka och se om det fungerar trots att bokningen inte syns för mig. Jodå - kommer in på radissonhotels.com och bokningen ligger där! LIKSOM MINA POÄNG!!! :)

Vilken fredagsmorgon, skulle behöva en rejäl grogg för att lugna ner mig, men den får vänta till ikväll.
 
Toppen