Senaste nytt

Problem att ladda ner Test Certificate/Testbevis från Vaccina för barn - vad göra?

Maja

Medlem
Har via Vaccina gjort Antigentest och får ner dotterns (hon är 12 år) läkarintyg (själva papperet skrivet på engelska med stämpel etc.), men kan inte ladda ner EU Digital COVID Certificate/EU:s digitala covidbevis Test Certificate/Testbevis.

Fler som stött på samma bekymmer gällande när ni har testat era barn? Använder jag koden för barn som ej har bank-id så får jag bara läkarintyget och ej det andra papperet. Loggar jag in med hennes bank-id så finns båda, men när jag klickar på dem för att ladda ner händer absolut ingenting. Har testat via iPhone med Safari, med Mac och Chrome och Safari.

Mailade Vaccina för hjälp, men de hänvisar bar att jag får boka en tid för utskrift (vilket givetvis inte finns några idag och även om det gjorde det så är det minst 2h restid totalt för att fixa detta.

Så vänder mig till expertisen här, behöver vi dokumentet som heter;
EU Digital COVID Certificate/EU:s digitala covidbevis
Test Certificate/Testbevis

då vi har hennes Digitala covidbevis där vaccinationerna står samt läkarintyget där Antigentestet står att det är negativt för inresa till USA imorgon?

Tack på förhand för råd och vägledning!
 

Maja

Medlem
Tack @matado men det fanns inte på mig.

Testade att logga in för femtielfte gången i ordningen och nu gick det att ladda ner även dotterns testbevis. Allt gott!

Tråden kan därmed raderas om så önskas av moderator! (har givetvis anmält min egen tråd!).
 

Maja

Medlem
Ja, enligt Vaccina så räcker det med det underskrivna läkarintyget, vilket är den enda filen du kan ladda ner om du ej har bank-id utan använder din unika kod.
 
Toppen