Senaste nytt

Prisvärda hotell i Hong Kong

henrik l

Medlem
Sist jag var där så bodde jag på Island Pasiffic, helt ok med bra utsikt.
Island Pacific Hotel (Hongkong, Kina) - Hotell recensioner - TripAdvisor
(hittade inte officiella websidan)

Ord pris var dyrt, hittade en deal via Agoda.com, ca 750 kr/natt.
Vart uppgraderad till ett fint rum nästan högst upp i hotellet.

Kan rekomenderas.

Detta var det närmaste man kunde komma en hemsida. Har åkt förbi hotellet, som ligger i Sai Wan, massor av gånger och hamnar man högt upp och på rätt sida har man kanonutsikt över Vctoria Harbour. Längre in mot Central på samma gata har dessutom IBIS öppnat ett nytt hotell, IBIS Sheung Wan, som ligger dryga 5 min rask promenad från Sheung Wan's MTR-station. Någon gång under 2014 kommer man dessutom att öppna en förlängning på western line, vilket innebär att man kan ta MTR från både Sai Wan och Kenedy Town direkt till Central.
 

Gus

Medlem
Harbour Grand, Hong Kong Island. Ett, i mitt tycke underskattat lyxhotell och samtidigt prisvärt jämfört med andra hotell i HKI med motsvarande standard och utsikt: Hong Kong Luxury Hotel - 5 Star Hotel HK - Harbour Grand Hong Kong , ligger vid North Point/Causeway Bay.

Från $195 USD te.x 11/27/2012 - 11/28/2012, har för mig alla rum är Harbour view. Viewing deck:
Visa bifogad bild 10882
Jag har funderat på detta hotell, verkar mycket prisvärt! Är det någon som har besökt deras Club Lounge och kan berätta om den är bra? Min flickvän och jag gillar hotellbarer men vad jag har förstått så är det ganska dyrt i Hong Kong varför det kan vara värt att investera i ett Club rum?
 

andreijas

Medlem

Swisser

Medlem
Finns ingen ännu tyvärr

Va synd. Vet du eller någon annan när Hong Kong guiden kommer?

Jag kommer att vara på HKGs flygplats på vårkanten och har tillgång till olika *A business class lounger (Silver Kris loungen, Royal Orchid loungen, United Club loungen samt Dragon Air loungen) på min resa därifrån. Vad har ni för erfarenhet av dessa olika lounger och vilken skulle ni rekommendera att jag väljer!
 
Toppen