Senaste nytt

Prisvärt o-sunkingt hotell på Manhattan?

AABack2ARN

Medlem
Helt otroligt: NYMA erbjuder rökrum!?! Jag trodde det var i princip olagligt i New York. Det är en liten fara med det eftersom det innebär att man kan tvingas in i ett rörkrum i händelse av överbokningar.

Såg i övrigt ut som ett intressant hotellalternativ, men i praktiken verkar det svårt att komma under $200/natt plus skatt
 

Jensik

Medlem
Jag bodde för ett par år sedan på Washington Jefferson Hotel. Rummet var bra, rent och fräscht, fast kanske i minsta laget. Väldigt serviceminded personal som hjälpte till med allt.
 

agehall

Medlem
Stämmer bra - Air BnB är olagligt i NYC, men i praktiken är det vad jag förstår rätt safe. Problemet kommer ifall det strular med uthyraren. Då har man ett taskigt utgångsläge.
 

anjak

Medlem
Stämmer bra - Air BnB är olagligt i NYC, men i praktiken är det vad jag förstår rätt safe. Problemet kommer ifall det strular med uthyraren. Då har man ett taskigt utgångsläge.
Nja det är inte olagligt om man gör som Jonas och hyr av nån som bor kvar i lägenheten under perioden.
 

Kansai

Medlem
Blev pod39 tillslut. Helt ok, fräschare än jag trodde med tanke på att jag betalade ca 150 usd/natt och att standarden i NYC brukar vara sisådär. Såklart var rummen små, men inget oväntat.
 
Toppen