Senaste nytt

Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

JacobGBG

Medlem
För övrigt vill jag minnas att JW Marriott har ett hotel - jag vet inte om jag skulle bo där, men den lätt amerikanskinspererade resturangen (grill!) - den var bra då i alla fall !!

JW Marriotts frukostbuffé är stadens mest svulstiga och man är tvungen att åka till Vegas för att komma åt en lika extravagant.
 

Jacob

Medlem
Gillar Shangri-La i största allmänhet och hotellet i Bangkok är definitivt en trevlig plats.

Att äta frukost framför soluppgången över Chao Praya är helt underbart.

430758_10151118638101434_601243347_n.jpg
 
För att göra en jämförelse mellan hotellen som nämntds så tog jag fram nedanstående:
(i alla fall "best offer - billigaste rummet")

Chatrium Hotel Riverside Bangkok, 1861kr
Millenium Hilton, 2775kr
Banyan Tree, 2934kr
Lebua at State Tower, 3232kr
Renaissance Bangkok Ratchaprasong Hotel, 3232kr
Conrad Bangkok, 3568kr
W Bangkok, 3927kr
The Sukhothai Bangkok, 4108kr
Tower Club at lebua, 4200kr
Shangri-La Hotel, Bangkok, 4229kr
Four Seasons, 4430kr
The Peninsula Bangkok, 6343kr
Mandarin Oriental, Bangkok, 9930kr

Priserna avser helgen 22:a Mars till 25:e Mars (3 nätter).

Intressant att se att priserna faktiskt varierar en del på 14 dagar. Vissa hotell är dyrare och vissa är billigare. Ska välja ut mina tre hotell nu för testning.
 

JacobGBG

Medlem
Efter ovanstående prisredovisning skulle jag påstå att Four Seasons är mest prisvärt i lyxkategorin. Renaissance har dock en av hela Marriottsfärens högst ansedda löounger så om man är gold eller högre (eller nyttjar en taste of gold challenge). så får man ypperligt värde för pengarna där med.

W Hotel är ju helt sprillans så kan också vara något att hålla ögonen på.
 
Jag ser inte Sheraton nämnt någonstans i denna tråden. Sheraton Royal Orchid ligger mitt emot Hilton fast på "rätt" sida floden. Perfekt läge om man vill bo närmare vindlande gränder i Chinatown än betongdjungeln vid MBK. Bodde där i maj förra året i en vecka i en svit på exec. Bra service, bra rum, bra frukost och helt ok "free drinks and hors d'oeuvres". Kan verkligen rekommendera det.
 

Homer

Medlem
Last edited:
Toppen