Senaste nytt

Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

Ninjamasse

Medlem
Hittade en bild från senaste besöket på Four Season. Tror det är ett vanligt standardrum.

IMG_4743.jpg
 

Bamsefar

Medlem
Ett hotel som jag noterar inte är nämnt är Luxury 5 Star Hotel in Bangkok | The Sukhothai Bangkok, Thailand - jag har bott där i en svit, och det kan jag säga att 35 kvm badrum är häftigt, och aldrig någonsin stötte vi ihop med städpersonal eller så - ändå var de inne i rummet och badrummet varje gång vi varit där - det var och ÄR imponerande. Jag brukar tala om ghostfactor - dvs hur saker blir bra utan att man ser personalen - och The Sukhothai leder i den skalan kan jag säga. Och frukosten skall vi inte bara tala om.

Det kan vara värt att veta att jag håller Four Seasons mycket högt, om inte de bästa - men i Bangkok leder The Sukhothai !
 

Bamsefar

Medlem
Värt att nämna: precis bredvid The Sukhothai ligger Banan tree hotellet med 63 våningar - på toppen av detta hotel kan man äta och njuta av utsikten !! Värt vart enda öre - och inte var det dyrt att äta där heller för övrigt.
 

Roger J

Medlem
Jag kanske uppfattas som Simpleton här, men tycker att vanliga Hilton (Millennium) är cool och bra på alla sätt (bra spa, stort gym, fin poolavdelning, snygg exec-lounge, bra restauranger, stenhård recognition av statuspax).
Men allt beror ju på vad man vill ha. Om man reser med- eller utan barn, på semester eller jobb osv.
 

JacobGBG

Medlem
Jag kan tyvärr inte hålla med Bamsefars höga tankar om Sukhothai. Med all respekt för hans åsikt så upplever jag stället som att vila lite på gamla lagrar och är numera en smula nedgånget. Man kan få dela stället med stora turistgrupper (de har då och då tydligen stora rabatter och grupperbjudanden, speciellt för Japan). Banyan Tree är däremot väldigt fint.
 
För att göra en jämförelse mellan hotellen som nämntds så tog jag fram nedanstående:
(i alla fall "best offer - billigaste rummet")


Chatrium Hotel Riverside Bangkok, 1861kr
Millenium Hilton, 2775kr
Banyan Tree, 2934kr
Lebua at State Tower, 3232kr
Renaissance Bangkok Ratchaprasong Hotel, 3232kr
Conrad Bangkok, 3568kr
W Bangkok, 3927kr
The Sukhothai Bangkok, 4108kr
Tower Club at lebua, 4200kr
Shangri-La Hotel, Bangkok, 4229kr
Four Seasons, 4430kr
The Peninsula Bangkok, 6343kr
Mandarin Oriental, Bangkok, 9930kr

Priserna avser helgen 22:a Mars till 25:e Mars (3 nätter).

...kanske skulle man testa tre olika hotell och göra reportage till BusinessClass.se?
Vilka tycker ni är mest prisvärda?
 

nilsson

Medlem
Intressant att prisordningen stämmer väldigt väl överens med hur kvalitativa hotellen subjektivt känns för mig (de jag känner till). Hilton borde komma upp närmare W kanske. Jag får tillägga att jag inte bott på någon av dem.
 

Bamsefar

Medlem
Jag kan tyvärr inte hålla med Bamsefars höga tankar om Sukhothai. Med all respekt för hans åsikt så upplever jag stället som att vila lite på gamla lagrar och är numera en smula nedgånget. Man kan få dela stället med stora turistgrupper (de har då och då tydligen stora rabatter och grupperbjudanden, speciellt för Japan). Banyan Tree är däremot väldigt fint.

Jag kanske skall inflika att det är några år sedan sist jag var i Bangkok - årsskiftet 2007-2008 för att vara exakt. Jag är nämligen inte någon Thailand fanatiker så jag åker åt andra hållet (Hawaii baby !!!). Så det kan mycket väl stämma det JacobGBG skriver - jag har faktiskt ingen koll sedan 2008 således. Men när vi var där 2007-2008 så var det übergrymt. Innebär alltså INTE att det är lika bra idag.

För övrigt vill jag minnas att JW Marriott har ett hotel - jag vet inte om jag skulle bo där, men den lätt amerikanskinspererade resturangen (grill!) - den var bra då i alla fall !!
 
Toppen