Senaste nytt

Prisvärda hotell i Hong Kong

henrik l

Medlem
Jag röstar på Island-sidan, men vil du har mera variation, från Harbour City till Mong Kok's gytter så skall du hålla dig på Kowloon-sidan.
 
Har säkert redan svarat på frågan - men svarar gärna igen. Hotel INDIGO på Quens road i Wan chai området. Ett bra trendigt hotell inte för långt ifrån Lan Kwai Fong-området.
Bo bra och ha kul
 

henrik l

Medlem
Är det någon som bott på detta hotell?
Hong Kong Kowloon Hotel | Regal Oriental Hotel

Vi är 2 familjer som tänkte "mellanlanda" i Hong Kong på vägen hem från Thailand och är ute efter ett inte allt för dyrt hotell då det är Hong Kong vi skall besöka å inte sitta trycka på ett dyrt hotellrum. :)

Nu har jag inga synpunkter på hotellet, men beroende på vad ni har tänkt göra, kan läget vara lite avigt. I och för sig tar ni er nog hyfsat snabbt med taxi till Prince Edward MTR-station och vidare över till HK-Island.
 

lephantome

Medlem
Jag söker ett hotell med ordentligt poolområde och inte bara en skuggig bassäng. Någon som har några tips? Kan också tänka mig att bo utanför Hongkong om det behövs. Shenzhen kanske?
 

RobHK

Medlem
Jag söker ett hotell med ordentligt poolområde och inte bara en skuggig bassäng. Någon som har några tips? Kan också tänka mig att bo utanför Hongkong om det behövs. Shenzhen kanske?

Silvermine Beach Resort, har både stor pol på ena sidan och beach på andra sidan. Sen tar du färjan in till HK Island.
 

NyfikenGrau

Medlem
Om man vill bo nära MTR och betala rimligt pris är Ibis Norh Point är inte dåligt heller. Det ligger nära North Point MTR station och spårvagn. Även flygbussen avgår från torget framför hotellet. Det finns också gott om lokala restauranger i närheten.

Har glömt tacka för det här utmärkta tipset, vi bodde där 5 nätter för 360 euro under kinesiska nyåret i år och trivdes väldigt bra med läget! Jag inser att de flesta här söker mer highend-boende och det är klart att det inte direkt är gott om plats i rummet, men vi hade riktigt fin utsikt mot vattnet och kunde bränna pengar på mängder av bra matställen och ta den härliga spårvagnen till rean på Shanghai Tang istället, ett ställe som gör till och med mig intresserad av kläder och design :)
(såg att budgethotelltråden väcktes nu men minns att det var här jag fick tipset)
 
Toppen