Senaste nytt

Prisvärda hotell i Hong Kong

Gus

Medlem
Vi är två vuxna och två barn (8 månader och 3 år) som ska bo tre nätter i november i Hong Kong. Hur har andra gjort när ni fyllt i antalet barn i bokningen? Våra barn sover alltid i samma säng som vi men när vi anger att vi ska ha två barn med oss så stiger ibland priset med flera tusenlappar. Kan man bli nekad att sova på hotellet om vi helt plötsligt dyker upp med två små barn också? Många hotell går inte ens att boka överhuvudtaget om man anger 4 personer i bokningen.
 

SimonXYZ

Medlem
Ring eller maila hotellet och fråga. Senast jag gjorde det hade de rum där det var ok och rum där det inte var ok, trots att det var samma regler i det finstilta för båda rummen.

För ett tag sedan bodde jag själv med 4 barn och det alternativet gick inte ens att söka på. Då bokade jag 1 vuxen och 3 barn men dök upp med 4 och det funkade bra - men min gissning är att hotellen har väldigt olika policy för sådant.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Maja

Medlem
@Gus Upplevde själv att det var bekymmersamt att boka rum i Hong Kong när man reser med barn och inte vill boka dubbla rum etc. Vi hittade Royal Plaza Hotel (Royal Plaza Hotel Official Site – Hong Kong 5 Star Hotel som där det gick bra att boka rum. Vi bokade ett rum med 2 st queen beds och då kunde jag dela säng med dottern utan problem.

Vi valde att boka deras club rum och loungen var trevlig med helt okej frukost och även snacks och after noon tea. Du fick även möjlighet att äta i restaurangen om du hellre ville det. Större utbud, men stökigare och högre ljudvolym. Är en bit till t-banan, men vägen går genom ett shoppingcenter. Jag kan absolut tänka mig att bo där igen om vi återvänder till stan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Sitter och kollar lite på Harbour Grand Kowloon som verkar ok pris för den standard man får. Det som jag alltid tycker är otydligt är huruvida man får välja var man äter frukost om man tar ett Harbour Club Room. Någon som bott där och vet?
(Tidigare i tråden finns en bild från frukosten i loungen). Undrar också om poolen. Den ska stängas för renovering i dec, sliten?

Såg att det fanns ett Harbour Grand Hong Kong också, är det lika bra?
 
Det blev ett Towers Deluxe Room Harbour View på Sheraton Hotel & Towers i Kowloon. Det var ett bra hotel tycker jag, men dyrt. Kowloon kändes helt rätt för oss istf för Hong Kong island, samt bra utsikt och väldigt bra och personlig service. Det var väl värt att lägga lite extra för att få ett Towers rum eftersom man då får äta frukost på 16:e våningen om man vill, och det vill man. På vanliga frukosten var det riktigt stojjigt och stökigt men på Towerfrukosten var det lugnt och beläggningen var sådan att i princip alla fick fönsterbord varje dag. Det ingår även lounge med afternoon tea samt cocktail hour dagligen.
 

Gus

Medlem
Vi är två vuxna och två barn (8 månader och 3 år) som ska bo tre nätter i november i Hong Kong. Hur har andra gjort när ni fyllt i antalet barn i bokningen? Våra barn sover alltid i samma säng som vi men när vi anger att vi ska ha två barn med oss så stiger ibland priset med flera tusenlappar. Kan man bli nekad att sova på hotellet om vi helt plötsligt dyker upp med två små barn också? Många hotell går inte ens att boka överhuvudtaget om man anger 4 personer i bokningen.
Citerar mig själv. Måste slå ett slag för Metropark hotell kowloon. Vi bokade det för 1200 kr natten. Härlig pool på taket. Hade bokat för 2 vuxna och 1 barn, inga konstigheter när vi dök upp med två barn. Vi fick en fin barnsäng utan extra kostnad. Det bästa med hotellet var nog att man fick låna en mobil med gratis internet och gratis lokalsamtal. Perfekt när man ville använda google Maps ute på stan!
 

palmen

Moderator
Citerar mig själv. Måste slå ett slag för Metropark hotell kowloon. Vi bokade det för 1200 kr natten. Härlig pool på taket. Hade bokat för 2 vuxna och 1 barn, inga konstigheter när vi dök upp med två barn. Vi fick en fin barnsäng utan extra kostnad. Det bästa med hotellet var nog att man fick låna en mobil med gratis internet och gratis lokalsamtal. Perfekt när man ville använda google Maps ute på stan!
Just biten med telefonen har funnits på alla hotell jag bott på. Utmärkt service då den fungera som mobil hotspot när man är på stan.
 

Kris

Medlem
Vi är två vuxna och två barn (8 månader och 3 år) som ska bo tre nätter i november i Hong Kong. Hur har andra gjort när ni fyllt i antalet barn i bokningen? Våra barn sover alltid i samma säng som vi men när vi anger att vi ska ha två barn med oss så stiger ibland priset med flera tusenlappar. Kan man bli nekad att sova på hotellet om vi helt plötsligt dyker upp med två små barn också? Många hotell går inte ens att boka överhuvudtaget om man anger 4 personer i bokningen.
Jag fick stort "computer says no" från båda intercontinental i Hong Kong tidigare i år mht >3 personer på ett och samma rum. Det hänvisades till brandregler. Oklart vad som hänt om man dykt upp och smugit in en liten palt extra som delar säng med vuxna. Känns som ett effektivt sätt att trycka på barnfamiljer ett extra rum. Fick finfina erbjudanden om dubbla Deluxerum med connecting doors osv. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Tänkte konsultera detta eminenta forum med lite spörsmål kring hotell i Hong Kong.

Jag och hustrun har cirka 22 timmar i Hong Kong mellan 2 flyg (SGN-HKG-AMS) och tänkte förlägga oss inne i HK istället för på flygplatsen.
I och med att det är kort om tid så vill vi ha så smidiga transporter som möjligt, både till och från flygplats/hotell och vid besök på stan.

Efter att ha läst i ett antal trådar så uppfattar jag:
-Conrad och 99 Bonham, som två bra alternativ?
-Icon verkar onekligen vara ett bra hotell, men verkar inte passa så bra om man vill ha en smidig logistik?
-InterContinental hotellen verkar även de vara bra alternativ, men hur är det att ta sig till och från dessa?
-FS och MO m.fl. är över vår budget.

Finns det några andra bra alternativ, som ni ser?

-Har ingen status vid någon lämplig hotellkedja (bara NCH Platinum, men det hjälper väl föga?), tänkte dock boka via hotels.com där vi har en bonusnatt att lösa in.
-Budget ca. 3000 sek.
-Övernattningen genomförs 22-23 juli (2019)
 
Toppen