Senaste nytt

Prisvärda hotel med "lyx" för 2 kompisar i Manila

NotRyan

Medlem
Väcker en saligt avsomnad tråd från 2013. Någon som har tips på bra hotell i Manila, hyfsat centralt? Har preliminärt bokat New World Manila Bay hotel. Har lovat frun att vi ska ta oss till Sofitel och the Spiral buffet, men själva hotellet har inga lediga rum (och ligger ganska mycket över min budget)

Fortsätter med en följdfråga i tråden;
Vad anser ni om områden att bo i Manila? Verkar som att Makati är det bästa ur säkerhetssynpunkt och andra områden kanske ska undvikas?

Vill man bo lite bättre i ett bra område rekommenderar jag Shangri-La at the Fort i BGC. Det är ett riktigt bra område i metro Manila. Annars har du Conrad nere vid Mall of Asia, också riktigt bra.
 
Håller med ovan om Shangri-La...
Makati är ett bra område,med bla. Gity Garden Grand som håller hög klass för pengarna.
Jag bor som oftast där när jag gästar Manila.
Deras pool och roof-top bar är mycket trevlig.

Förväxla inte med övriga City Garden hotell bara.

Mvh
BIB
 
Mycket prisvärt hotell , med mycket trevlig Club lounge ( En av dom absolut bästa utsikterna över Manila Bay ) är Jen Hotel
( Förut hette det Traders )

Holiday Inn Suites mycket bra och prisvärt ( Också en trevlig Club Lounge ) om Ni vill bo i Makati
Shangri La Makati också ett utmärkt alternativ ( Deras Horizon Club utmärkt )

Billigt men bra boende är Best Western ( Malate )

Billigt men bra boende är Oxford suites ( Malate )

Crowne Plaza ( Quezon ) mycket bra hotell , mycket bra club lounge

Lycka till
 

Voyageur

Medlem
Håller med ovan om Shangri-La...
Makati är ett bra område,med bla. Gity Garden Grand som håller hög klass för pengarna.
Jag bor som oftast där när jag gästar Manila.
Deras pool och roof-top bar är mycket trevlig.

Förväxla inte med övriga City Garden hotell bara.

Mvh
BIB

Blev till slut City grand hotel, tack vare priset, läget samt möjligheten till skybar och pool. Shangri la o Co låg 3ggr priset av andra 5 stjärniga hotell, så skippar nog helst det.
 
Toppen