Senaste nytt

Pris Novotel New York Times Square

miramax

Medlem
Hej!

När jag söker på Accorhotels.com på hotell i New York stämmer i princip aldrig priset som står på första träffsidan med priset som blir när jag klickat på Novotel New York Times Square. Varför?

T ex om jag söker på 21 aug till 29 aug så står det att lägsta pris för denna period är 215 dollar per natt. När jag trycker på check rates så har jag istället 265 dollar som lägsta pris (båda är utan skatt).

Någon som vet hur detta kommer sig?
 

mrphille

Medlem
Halloj, Det är inte så att average price/night är 265 dollar inkl skatter och avgifter och om du sedan drar av service charge så hamnar du på 215? Oavsett så är det lite knasigt.

Edit/Skuggbokade och fick då en snittkostnad på 265 dollar eller en total om 2460,7 dollar. I detta belopp står det sedan:
These prices include the following taxes:
Taxes and Fees : 14.75% (by night/ by room)
Taxes and Fees on F&B : 8.88% (by night/ by room)
VAT City and local tax : 3.50 USD3.50USD (by night/ by room)
These prices do not include the following taxes:
Service Charge on F&B : 15% (by night/ by room)

Kollar man på första sidan om 215 dollar så är det en liten * efter priset. Längst ner står följande:
*These prices are the "starting from" prices. They correspond to the lowest average price available on the dates requested, based on a room for one or two people. They may be based on different room types. Depending on the country, these prices may not include taxes, may include VAT only or may include all taxes (VAT and city tax). When prices do not include all taxes, the relevant taxes (VAT and/or city tax) will be stated in the following stages of the booking process. The price is only guaranteed at the time of reservation.
 

Direktorn

Medlem
Har funderat på samma. Verkar vara datumberoende? Har bokat Sofitel New York nu i december. Det var nog dubbla priset mot det första på dessa datum. New York verkar dyrt i december.
 
Toppen