Senaste nytt

Priority pass på flygplatsrestauranger i Australien

sweflyer

Medlem
Det finns en hel del alternativ där man kan använda PP på restauranger nu. Tror det är Sydney i Australien och Portland i USA där det finns flest alternativ. Kul att programmet expanderar, men jag föredrar ändå att gå in i en vanlig lounge. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Det finns en hel del alternativ där man kan använda PP på restauranger nu. Tror det är Sydney i Australien och Portland i USA där det finns flest alternativ. Kul att programmet expanderar, men jag föredrar ändå att gå in i en vanlig lounge. :)
Jag har också noterat detta, i Brisbane och Sydney. Jag tycker att konceptet verkar otroligt läckert! Jag längtar nästan mer efter att få testa restaurang-loungerna i Brisbane och Sydney om några veckor än FCT. Ofta finns det flera restauranger på flygplatsen så man kan ju testa flera olika.
 

Mediana

Medlem
Jag har också noterat detta, i Brisbane och Sydney. Jag tycker att konceptet verkar otroligt läckert! Jag längtar nästan mer efter att få testa restaurang-loungerna i Brisbane och Sydney om några veckor än FCT. Ofta finns det flera restauranger på flygplatsen så man kan ju testa flera olika.

Kan man testa flera olika? Jag tolkade det lite som att om man använt det på en av restaurangerna i Sydney så har man använt sin kvot av "lounge" för den dagen och kommer i isåfall debiteras för resterande. Kan ha misstolkat det hela, men om du provar så får du gärna berätta sen hur det gick :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Jag startar en ny diskussion från en annan tråd som handlar om att använda sitt Priority Pass på flygplatsrestauranger på Gatwick airport.

Kan man testa flera olika? Jag tolkade det lite som att om man använt det på en av restaurangerna i Sydney så har man använt sin kvot av "lounge" för den dagen och kommer i isåfall debiteras för resterande. Kan ha misstolkat det hela, men om du provar så får du gärna berätta sen hur det gick :)
Man kan helt klart testa olika restauranger, likaväl som man kan testa flera olika lounger på en flygplats.

Vi testade två olika restauranger på Brisbane flygplats, inrikes. Jag har ett PP-kort och min fru ett kort så vi slog ihop summan till totalt 72 AUD. På Graze grill och bar tog vi en underbar steak-sandwich och en Calamares med en sagolik saffransaioli samt en Fat Yak Pale ale och såklart två Flat White! Vilken måltid det var, så gott har jag aldrig ätit på en flygplatslounge, inte ens i FCT!

lounge.jpg

Därefter gick vi till Bar Roma och tog lite smått och gott (där använde vi bara det ena kortet) i väntan på planet till Sydney! :)

lounge3.gif
 
Last edited:

Gus

Medlem
I Sydney Terminal 1 provade vi först Peroni bar där våra 72 AUD räckte till detta. Pizzan var något torr, men Caesarsalladen var väldigt god, med ett pocherat ägg i! :) Till detta tog vi (jag) en Yak Ale från favoritbryggeriet Matilda Bay Brewing Company.

peroni.jpg

Vi var fortfarande lite sugna så då gick vi till Better Burger och tog burgare, shakes och goa pommes! :) Väldigt bra ställe!
arm.jpg

På det stora hela är jag som ni kanske förstått väldigt nöjd med koncepter att kunna gå på restaurang "gratis". Allt ni ser på bilderna är värt ca 1500 kr och jag betalade 130 kr för det. 130 kr är vad Eurocard drar från mig varje månad för mitt PP (inkl. min frus extrakort). Och för de 130 kr så besökte jag också flera andra lounger på resan, men det är en annan historia.
 
Toppen