Senaste nytt

Priority Pass Lounger Arlanda Terminal 5

mha321

Medlem
Ah. Jag har via Eurocard men har inte använt det sen i maj. Gäller det även Eurocard? Går ut i slutet av året och med resemönstret jag har idag så ser jag inget skäl till att förlänga - det får duga med de star alliance guld-lounger jag har access till. De gånger jag inte flyger star alliance motiverar inte vad jag får med ett priority pass - särskilt inte på ARN som är min hemmaflygplats (för att inte vara helt offtopic!).

Just på ARN är det ju bra, om man flyger med nogot av bolagen på T2. Den loungen är en av de bättre på Arlanda. Utöver det går man ju loungen utanför passkontrollen på T5.

På din första fråga har jag inte hört något om att det skulle gälla PP från eurocard. Och man kan ju tycka att de inte kan ändra det utan att överhuvudtaget informera medlemmarna.
 

mha321

Medlem
Nej, det stämmer inte. Du kan betala hur du vill. Jag har aldrig varit med om att man i USA, i kreditkortens förlovade land, har fått onda ögat för att man valt att betala med kreditkort. Synnerligen inte på flygplatser.
Känns som ett väldigt förlegat uttryck i dagsläget. Det är snarare Sverige som är kortens förlovade land. I USA gäller helt klart cash is king på betydligt fler ställen än i Sverige och du får verkligen leta efter ställen som är "card payment only" som fler och fler i Sverige börjar bli.

Däremot håller jag med dig om flygplatser. Aldrig haft problem att betala med kort där. (däremot tar de ju gärna dricksen i en burk istället för på kortet på många ställen även där du betalar med kort...)
 

ekf

Medlem
Känns som ett väldigt förlegat uttryck i dagsläget. Det är snarare Sverige som är kortens förlovade land.
Det är väl så att USA är kreditkortens förlovade land, medan här i Sverige har vi kommit långt med kortbetalningar, men den absoluta majoriteten betalar med betalkort kopplat till bankkonto...
Vet inte hur många jag pratat med om kreditkort som känner ett obehag av just specifikt kreditkort... De är svårövertalade om fördelarna.
 

Hachans

Medlem
Känns som ett väldigt förlegat uttryck i dagsläget. Det är snarare Sverige som är kortens förlovade land. I USA gäller helt klart cash is king på betydligt fler ställen än i Sverige och du får verkligen leta efter ställen som är "card payment only" som fler och fler i Sverige börjar bli.

Däremot håller jag med dig om flygplatser. Aldrig haft problem att betala med kort där. (däremot tar de ju gärna dricksen i en burk istället för på kortet på många ställen även där du betalar med kort...)

Då rör vi oss nog i olika kretsar helt enkelt. Utöver diverse mässtånd i Las Vegas kan jag inte minnas sist när jag sprang på ett ställe som var cash only, och jag har sannerligen aldrig varit med om att någon gett mig onda ögat för att jag valt att betala med kort när möjligheten funnits.
 

mha321

Medlem
Det är väl så att USA är kreditkortens förlovade land, medan här i Sverige har vi kommit långt med kortbetalningar, men den absoluta majoriteten betalar med betalkort kopplat till bankkonto...
Vet inte hur många jag pratat med om kreditkort som känner ett obehag av just specifikt kreditkort... De är svårövertalade om fördelarna.
Det stämmer definitivt. Även om det även i USA blivit populärare med debit kort så är det en stor skillnad fortsatt.
 

Alf

Medlem
Kollade på PP / Lounge key lounger på ARN term. 5 och får då se att den enda som ska vara kvar efter nyår är Norrsken, stämmer det? Någon som vet om dem andra två kommer att finnas kvar i annan regi?
Är det värt att besöka Norrsken, har hört att mat utbudet mer eller mindre är obefintligt inga varmrätter?

Norrsken är definitivt inte värt att besöka. En sämre lounge får man leta efter. Matutbudet är obefintligt och tråkigt, inte ens en vettig frukost utan en tråkig smörgås. Finns visserligen en sort rött och vitt vin av sämre sort och även någon öl. Även själva loungen är tråkig. Är alternativet att inte ha tillgång till någon lounge alls så kan den ju duga om man slipper betala för att besöka den.
 

J S

Medlem
Bumpar den här tråden då jag snart kommer nyttja PP på Arlanda för första gången. Ser faktiskt inte att trådskaparen fick något riktigt svar.

Vilken är bästa PP-loungen i T5?
 
Toppen