Senaste nytt

Priority Pass Lounger Arlanda Terminal 5

Hade tänkte att pröva "Menzies Executive Lounge" en lördagmorgon inom kort men det verkar som den öppnar först klockan 10, så det får bli "Norrsken" istället.

Försöker hitta Norrsken loungen på Arlanda-kartan hos Swedavia, men på den finns bara dom tre andra loungerna inritade. :(

Någon som kan ge en ungefärlig beskrivning var på Terminal 5 Norrsken ligger?

Vägg-i-vägg med SAS Lounge. Tyvärr är inte Norrsken mycket att hurra för. De två gånger jag besökt loungen har matutbudet bestått av bröd med tillbehör...
 

Selander

Medlem
Ska tydligen vara lite hysch hysch men Menzies på bottenplan vid F-piren verkar redo för nedläggning (ryktas om september). Var där idag och det var väldigt dött.
 

krille30

Medlem
Ska tydligen vara lite hysch hysch men Menzies på bottenplan vid F-piren verkar redo för nedläggning (ryktas om september). Var där idag och det var väldigt dött.
Jag har hört blandad information. Från en person hörde jag att Menzies förlorat kontrakt på lounge men någon annan skulle ta över.

Men jag har också hört som du skriver att loungen helt enkelt ska läggas ner så intressant att se.
 
De flesta lounger som tar priority pass är inte värda besöket och särskilt inte de på Arlanda tyvärr.

The Club at SEA (Seattle) är rätt bra, i princip samma utbud på A och "south satellite".

Många går inte att komma åt om du flyger star alliance eftersom det är kontraktslounger som ligger på terminaler där du inte blir insläppt med boardingkort för en annan terminal på exempelvis Frankfurt.

Ska du betala för Priority pass så kolla dina resemönster innan.

Jag får mer och mer känslan att Priority pass är ett kort för statuslösa skyteam/oneworld resenärer.

Rätt många "lounger" på amerikanska flygplatser är vanliga restauranger där du får upp till $28 att äta för men service fee och tax kan inte betalas med dessa pengar utan ska helst betalas med papperspengar.
 

Berglund

Medlem
Rätt många "lounger" på amerikanska flygplatser är vanliga restauranger där du får upp till $28 att äta för men service fee och tax kan inte betalas med dessa pengar utan ska helst betalas med papperspengar.
Det är rätt i sak men de Priority Pass som ges ut via Amex Gold/Platinum med flera numera inte längre inkluderas på dessa ställen. Förändringen trädde i kraft nu i augusti/september. Man får alltså ingen värdecheck eller fribelopp att beställa mat för alls. Det finns endast en handfull undantag från detta, i övrigt är det numera slut med ”gratis-/sponsrade” besök på dessa restauranger.
 
De flesta lounger som tar priority pass är inte värda besöket och särskilt inte de på Arlanda tyvärr.

The Club at SEA (Seattle) är rätt bra, i princip samma utbud på A och "south satellite".
Det känns en smula off-topic med tanke på trådens titel, men det finns en del guldkorn: https://www.businessclass.se/forum/threads/lounger-värda-att-stanna-extra-tid-i-priority-pass.89945/
Många går inte att komma åt om du flyger star alliance eftersom det är kontraktslounger som ligger på terminaler där du inte blir insläppt med boardingkort för en annan terminal
Fast det finns också exempel på flygplatser där det är ok, t ex LAX där de t o m uppmuntrar folk till att springa runt i de olika terminalerna ( Twitter )
där du inte blir insläppt med boardingkort för en annan terminal på exempelvis Frankfurt.
Har de ändrat detta? För 2 år sedan besökte jag Air Canada-loungen och Senator-loungen med bemannad bar i non-Schengen området, trots att jag skulle flyga till Köpenhamn.
Rätt många "lounger" på amerikanska flygplatser är vanliga restauranger där du får upp till $28 att äta för men service fee och tax kan inte betalas med dessa pengar utan ska helst betalas med papperspengar.
På t ex Landry's Seafood i Houston kunde jag betala både överskjutande belopp och dricks med Mastercard.
 
Det känns en smula off-topic med tanke på trådens titel, men det finns en del guldkorn: https://www.businessclass.se/forum/threads/lounger-värda-att-stanna-extra-tid-i-priority-pass.89945/

Fast det finns också exempel på flygplatser där det är ok, t ex LAX där de t o m uppmuntrar folk till att springa runt i de olika terminalerna ( Twitter )
Har de ändrat detta? För 2 år sedan besökte jag Air Canada-loungen och Senator-loungen med bemannad bar i non-Schengen området, trots att jag skulle flyga till Köpenhamn.

Jag provade i våras på FRA och då var det tvärnej. Inte genom security om du inte ska dit. Satt tom. skyltar om det. Flygbolagen får väl betala per resenär som går genom security antar jag...


På t ex Landry's Seafood i Houston kunde jag betala både överskjutande belopp och dricks med Mastercard.

Ja, jo, det går - men det är som att "bara" dricksa 15%, du får onda ögat. Dricks ska betalas med smutsiga sedlar...
 
Det är rätt i sak men de Priority Pass som ges ut via Amex Gold/Platinum med flera numera inte längre inkluderas på dessa ställen. Förändringen trädde i kraft nu i augusti/september. Man får alltså ingen värdecheck eller fribelopp att beställa mat för alls. Det finns endast en handfull undantag från detta, i övrigt är det numera slut med ”gratis-/sponsrade” besök på dessa restauranger.
Ah. Jag har via Eurocard men har inte använt det sen i maj. Gäller det även Eurocard? Går ut i slutet av året och med resemönstret jag har idag så ser jag inget skäl till att förlänga - det får duga med de star alliance guld-lounger jag har access till. De gånger jag inte flyger star alliance motiverar inte vad jag får med ett priority pass - särskilt inte på ARN som är min hemmaflygplats (för att inte vara helt offtopic!).
 
Toppen