Senaste nytt

Priority Pass Lounger Arlanda Terminal 5

taxvalp

Medlem
Stockholm Arlanda lounge ligger efter passkontrollen i F-piren vilket kan vara ett alternativ om man reser därifrån och vill fylla på depåerna före boarding till Amerika.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Börnen

Medlem
Nu var det nog 2 år sen jag besökte Aurora någorlunda frekvent men då var det bättre mat där än i någon SAS lounge
 

Delayed

Medlem
Visst är det "Menzies Executive Lounge" som ligger i schengendelen/"bottenvåningen" på F-piren, alltså innan eventuell passkontroll och trappa upp. Den tycker jag i alla fall brukar vara ganska lugn och kommer man in gratis så tycker i alla fall jag att det är ett bra ställe att slå ihjäl lite väntetid. Jag tycker ofta det är stökigare på den som ligger vid SAS-loungerna på A-piren. Jag får lite känslan av att färre hittar dit än till de "vanliga" loungerna.
 

Senator

Moderator
Jag skulle säga att dom tyvärr är lika dåliga alla tre, spelar ingen större roll vilken du tar. Den enda tredjepartsloungen på Arlanda som är värd ett besök är Aurora i terminal 2. Förutom Pontus då så klart men där kommer man ju inte in med PP.

Är den bättre än SAS guldlounge?

Nej. Aurora är inte bättre än SAS Gold.
Dessutom är det fel terminal och långt bort till T2.

Jag håller faktisk inte med. Jag tycker Aurora är bättre än SAS Gold.
1. Bättre mat
2. Bättre dryck, dock kolla först om @Tommy och @IPC_Mataveri har varit på plats. Då saknas ofta ginen ;)

Det tråkiga med Aurora är avsaknad av utsikt. Bussen mellan T2 and T5 funkar rätt bra, så det går att åka emellan. Om du har handbagage kan du checka-in online och gå in på T2.
 
När jag flugit ifrån Arlanda har jag alltid utnyttjat SAS loungen

Men inte för så länge sen

När jag flög hem till Bangkok med Air China

Så valde jag
Denna loungen som låg nära gaten som Air China använde sig av

Få gäster vid detta tillfället
God mat och dryck
Trevlig personal

Tror detta är en MENZIES LOUNGE

Sänder med några bilder

Hoppas den lounge som du väljer gör dig nöjd och att du får en fin resa
 

Attachments

  • ------------------------.jpg
    ------------------------.jpg
    77,2 KB · Visningar: 567
  • ----------------.jpg
    ----------------.jpg
    55,5 KB · Visningar: 510
  • -------------------------------------.jpg
    -------------------------------------.jpg
    67,1 KB · Visningar: 526
  • -------------.jpg
    -------------.jpg
    74,8 KB · Visningar: 505
  • -----------------------------------------------.jpg
    -----------------------------------------------.jpg
    95,1 KB · Visningar: 505

Agö

Medlem
Jag håller faktisk inte med. Jag tycker Aurora är bättre än SAS Gold.
1. Bättre mat
2. Bättre dryck, dock kolla först om @Tommy och @IPC_Mataveri har varit på plats. Då saknas ofta ginen ;)

Det tråkiga med Aurora är avsaknad av utsikt. Bussen mellan T2 and T5 funkar rätt bra, så det går att åka emellan. Om du har handbagage kan du checka-in online och gå in på T2.
Så där skulle jag resonera om det faktiskt var en bra lounge och skillnaden mot det andra alternativet stor (=tillräckligt stor för att motivera den extra ansträngningen). Så är inte fallet.
 

mha321

Medlem
Jag håller faktisk inte med. Jag tycker Aurora är bättre än SAS Gold.
1. Bättre mat
2. Bättre dryck, dock kolla först om @Tommy och @IPC_Mataveri har varit på plats. Då saknas ofta ginen ;)

Det tråkiga med Aurora är avsaknad av utsikt. Bussen mellan T2 and T5 funkar rätt bra, så det går att åka emellan. Om du har handbagage kan du checka-in online och gå in på T2.

Det andra jag råkat ut för med Aurora ett antal gånger är att den ofta faktiskt är sämre städad än sas loungen. Och det är faktiskt ganska imponerande att lyckas med det, tycker jag.

Sist jag var där var det också extremt slitna och fläckiga möbler. Men det var ett tag sedan så det är kanske åtgärdat nu!
 

Senator

Moderator
Så där skulle jag resonera om det faktiskt var en bra lounge och skillnaden mot det andra alternativet stor (=tillräckligt stor för att motivera den extra ansträngningen). Så är inte fallet.

Helt överens. I absoluta termer är ingen av dessa värt ett besök.

Men det är ju en fin utsikt över inchecknings diskarna ibland kan det tillochmed vara lite underhållande fast man missar ju vad de säger när de hoppar och gestikulerar. ;)

Det finns en del spännande att titta på den vägen ja :)

Det andra jag råkat ut för med Aurora ett antal gånger är att den ofta faktiskt är sämre städad än sas loungen. Och det är faktiskt ganska imponerande att lyckas med det, tycker jag.

Sist jag var där var det också extremt slitna och fläckiga möbler. Men det var ett tag sedan så det är kanske åtgärdat nu!

Städningen håller låg nivå, det håller jag med om.
 

pedantic

Medlem
Hade tänkte att pröva "Menzies Executive Lounge" en lördagmorgon inom kort men det verkar som den öppnar först klockan 10, så det får bli "Norrsken" istället.

Försöker hitta Norrsken loungen på Arlanda-kartan hos Swedavia, men på den finns bara dom tre andra loungerna inritade. :(

Någon som kan ge en ungefärlig beskrivning var på Terminal 5 Norrsken ligger?
 
Toppen