På många gater är det dåligt med plats.Förstår inte varför SAS helt enkelt inte sätter skyltar och band... Hur svårt skall det va...
Om människor inkl de trögfattade dito inte förstår så har ju SAS misslyckats. Så svårt är det inte att vara pedagogisk. Så jag skulle säga att det ändå är SAS som misslyckas till överväldigande del.Sitter och lyssnar på utropen för Turkish från ARN till ist för ögonblicket. Med tanke på hur många gånger tjejen mycket bestämt fått säga "om det inte står grupp a på ert boarding kort så stig åt sidan", inser man att det inte bara är sas fel att det fungerar uselt, utan att svenskar helt enkelt är trögfattade vad gäller vissa typer av instruktioner.
Flyget till Dublin funkade det inte på, utan nu är alla välkomna att kliva ombord.
Flyget från Dublin funkade det mycket bra, Irlänskorna hade full koll !
Jag hoppas och tror att kundtjänst hade rätt i detta fall. På (min eviga källa...) pendlarmötet pratade de också om detta och att det delvis hängde på ny programvara till gaterna.
Men jag är hoppfull för imorse var jag med om något på Landvetter. När jag gick förbi gate 17, där det pågick boarding för SAS Stockholms-flight så hörde jag något anmärkningsvärt.
Gatepersonalen stoppade boarding för att uppmana alla att prioritetskön enbart var för de som har prioritet som Plus, EBG, EBD och *G - sen kom tillägget "Om ni som inte har det: stå i den andra kön får, så jag får färre att avvisa." Och visst stod det en klunga med pesoner som hade nekats ombordstigning frame vid disken.
Kontentan är att det finns hopp, men att det hänger på gatepersonalen - och att bara band hjälper inte. Det måste även följas upp.