Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

mha321

Medlem
Sitter och lyssnar på utropen för Turkish från ARN till ist för ögonblicket. Med tanke på hur många gånger tjejen mycket bestämt fått säga "om det inte står grupp a på ert boarding kort så stig åt sidan", inser man att det inte bara är sas fel att det fungerar uselt, utan att svenskar helt enkelt är trögfattade vad gäller vissa typer av instruktioner.

Men visst försöker Turkish bättre. Och de visar på att boarding-grupper åtminstone ger det en chans eftersom det är enklare att ge tydliga instruktioner då.

Snart blir det till att se om de fått till någon sky priority här...
 

mha321

Medlem
Förstår inte varför SAS helt enkelt inte sätter skyltar och band... Hur svårt skall det va...
På många gater är det dåligt med plats.

Idag boardade aeroflot tex sky priority till vänster och vanliga Eco till höger. Det var nästan omöjligt att ta sig fram till vänstersidan pga alla som köade till högersidan. Sätena som fanns var helt enkelt för nära gaten.

Däremot inte saft att de inte åtminstone kunde *försöka*.
 
Sitter och lyssnar på utropen för Turkish från ARN till ist för ögonblicket. Med tanke på hur många gånger tjejen mycket bestämt fått säga "om det inte står grupp a på ert boarding kort så stig åt sidan", inser man att det inte bara är sas fel att det fungerar uselt, utan att svenskar helt enkelt är trögfattade vad gäller vissa typer av instruktioner.
Om människor inkl de trögfattade dito inte förstår så har ju SAS misslyckats. Så svårt är det inte att vara pedagogisk. Så jag skulle säga att det ändå är SAS som misslyckas till överväldigande del.
Men visst, så fort jag tror att något är idiotsäkert så kommer det något riktigt ljushuvud och överbevisar... :)
 

Silverfux

Medlem
Från txl med sas i söndags fanns det ingen alls. Endast ett utrop med att nu boardar vi.... Man sneglade lite avis på gaten brevid där skyteam (kommer ej ihåg vilket bolag) hade stora skyltar med separerade köer mellan sky priority och övriga. Prioritykön kunde man komma åt under hela bordingen... Precis som det ska vara.... Nä tur att man flög sas så man inte blir bortskämd.....
 

olo

Medlem
Jag hoppas och tror att kundtjänst hade rätt i detta fall. På (min eviga källa...) pendlarmötet pratade de också om detta och att det delvis hängde på ny programvara till gaterna.

Men jag är hoppfull för imorse var jag med om något på Landvetter. När jag gick förbi gate 17, där det pågick boarding för SAS Stockholms-flight så hörde jag något anmärkningsvärt.
Gatepersonalen stoppade boarding för att uppmana alla att prioritetskön enbart var för de som har prioritet som Plus, EBG, EBD och *G - sen kom tillägget "Om ni som inte har det: stå i den andra kön får, så jag får färre att avvisa." Och visst stod det en klunga med pesoner som hade nekats ombordstigning frame vid disken.
Kontentan är att det finns hopp, men att det hänger på gatepersonalen - och att bara band hjälper inte. Det måste även följas upp.
 

EBGGOT

Medlem
Jag hoppas och tror att kundtjänst hade rätt i detta fall. På (min eviga källa...) pendlarmötet pratade de också om detta och att det delvis hängde på ny programvara till gaterna.

Men jag är hoppfull för imorse var jag med om något på Landvetter. När jag gick förbi gate 17, där det pågick boarding för SAS Stockholms-flight så hörde jag något anmärkningsvärt.
Gatepersonalen stoppade boarding för att uppmana alla att prioritetskön enbart var för de som har prioritet som Plus, EBG, EBD och *G - sen kom tillägget "Om ni som inte har det: stå i den andra kön får, så jag får färre att avvisa." Och visst stod det en klunga med pesoner som hade nekats ombordstigning frame vid disken.
Kontentan är att det finns hopp, men att det hänger på gatepersonalen - och att bara band hjälper inte. Det måste även följas upp.

Härligt att höra! Jag tror vi nog kommer påminna dem vid nästa pendlarmöte fall det inte har blivit bättre ....
 
Toppen